• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403040704450
  • خبرنگار : 50673

با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری؛ 

پروژه‌های آب و برق هرمزگان افتتاح شد

پروژه‌های آب و برق هرمزگان افتتاح شد

ایسنا/هرمزگان طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری، ۱۹۰۳ میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و برق استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

امروز پنجشنبه ۷ تیرماه، طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری، پروژه‌های صنعت آب و برق استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

این آئین در محل پروژه واقع در تازیان بالا از توابع شهرستان بندرعباس، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مهدی دوستی در حاشیه  آیین بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق استان هرمزگان اظهار کرد: امروز مجموعا ۶ پروژه به ارزش ۱۹۰۳ میلیارد تومان در حوزه آب و برق هرمزگان به بهره‌برداری رسید، در بخش آب،  آبرسانی به پنج شهر و ۵۹ روستا در استان هرمزگان آغاز شد.

وی با اشاره به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های افتتاح شده در سفر دور دوم رئیس جمهورشهید به استان هرمزگان عنوان داشت: بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۵ شهر و ۱۵۶ روستا نیز در این سفر انحام‌شد؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که طی ۴.۵ ماه حدود ۵.۵ همت پروژه در حوزه آب و آبرسانی  هرمزگان افتتاح شده است.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: از ابتدای دولت تا به امروز عملیات اجرایی ۱۹ آب‌شیرینکن در استان هرمزگان آغاز شده که ۱۱ آب شیرینکن افتتاح شده و ۸ آب‌شیرینکن باقی مانده نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که یک رکورد به شمار می‌آید.

دوستی عنوان کرد: آبرسانی به ۲۰۳ روستای دیگر در دستورکار قرار دارد که تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و بدین ترتیب تعداد آبرسانی‌های انجام شده در دولت سیزدهم به ۴۷۹ روستا خواهد رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: طی دولت سیزدهم ۳۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس تزریق شده  و سه فاز از آن در سفر رئیس جمهور افتتاح شده است.

لازم به ذکراست پروژه‌های افتتاح شده در حوزه آب و فاضلاب هرمزگان شامل پروژه آبرسانی به درگهان و لافت در جزیره قشم  به ارزش ۴۱۰ میلیارد تومان، پروژه آبرسانی به حوزه قلات ( شهرهای تازیان و علوی) به ارزش ۵۴۰ میلیارد تومان و پروژه آب‌شیرینکن مجتمع کاشی لیردف به ارزش ۵۴ میلیارد تومان بود.

همچنین  پروژه آبرسانی به بندرعباس از شمیل و نیان در حوزه آب منطقه‌ای هرمزگان با ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان نیز پروژه تعویض دو مدار هادی خط عبور دریایی از پل و لافت را افتتاح کرد که برای بهره‌برداری از آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز پروژه‌های اصلاح شبکه فشار ضعیف (تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار و اصلاح پایه) به طول ۳۰۰ کیلومتر، تأمین برق پنج روستای احمد آباد و شیلی در بستک، روستای آبزالویه در حاجی‌آباد، روستای سربند پرانگی در بشاگرد و روستای کرگوه در جاسک را به همراه  تأمین برق پروژه‌های شیلاتی استان با اعتباری بالغ بر ۴۴۹ میلیارد تومان افتتاح کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha