• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040704376
  • خبرنگار : 71038

باقری: شهید امیرعبداللهیان از ورود به میدان خطر نمی‌ترسید

باقری: شهید امیرعبداللهیان از ورود به میدان خطر نمی‌ترسید

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت «مسیر شهید امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی، مسیر اجماعی بود و او از ورود به میدان خطر نمی‌ترسید».

به گزارش ایسنا، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم اربعین شهادت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، این شهید را «یک دیپلمات انقلابی» توصیف کرد.

باقری که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: وظیفه دیپلمات این است که در دنیای تهدیدها، به دنبال فرصت‌ها باشد و دل به خطر بدهد و وارد میدان شود و شهید امیرعبداللهیان از این جهت یکی از برجسته‌ترین‌ها بود و از ورود به میدان خطر نمی‌ترسید.

سرپرست وزارت خارجه ایران درباره شهید امیرعبداللهیان گفت: ایشان وقتی وارد میدان خطر می‌شدند، بیش از اینکه به دنبال بازیگری حرفه‌ای باشند، به دنبال بازیگردانی حرفه‌ای بودند و در واقع به جای این‌که در میدان تحت تاثیر فضا و جو قرار بگیرند، خودشان چهارچوب و سازوکاری را طراحی می‌کردند که شرایط و مسیر به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

او با بیان اینکه «آقای امیرعبداللهیان در طول سه سالی که مدیریت وزارت خارجه را بر عهده داشتند، مسیر درخشان و موفقی را  در این عرصه از خود به جای گذاشتند»، ادامه داد: در طول سه سال گذشته، تهدیدهای متعددی متوجه جمهوری اسلامی ایران بود و ایشان با استقامت و استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور در حوزه سیاست خارجی، علاوه بر اینکه تهدیدها را رفع، بلکه آن‌ها را به فرصت تبدیل و در راستای تامین منافع کشور حرکت کردند. 

باقری افزود: مسیر شهید امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی، مسیر اجماعی بود.

او در این ارتباط گفت: سیاست همسایگی که به ابتکار شهید رئیسی از سوی دستگاه سیاست خارجی دنبال می‌شد، هیچ معارضی نداشت و در واقع تامین کننده منافع ملی و همچنین زمینه ساز صلح و ثبات و پیشرفت کشورهای منطقه بود.

سرپرست وزارت خارجه اسلامی ایران با اشاره به پیشبرد سیاست چندجانبه‌گرایی در دولت سیزدهم گفت: پیشبرد این سیاست در عضویت رسمی و دائمی ایران در سازمان‌های بریکس و شانگهای نمود عینی پیدا کرد و منطقِ پیش‌بردِ این سیاست مبتنی بر منطق عقلانی سیاست بین‌الملل بود چراکه همگان می‌دانند که در حال حاضر دوران یک جانبه‌گرایی به بن بست رسیده است و آمریکایی‌ نیز خود به این موضوع اذعان کرده‌اند.

باقری با تشریح برخی دیگر از دستاوردهای دستگاه سیاست خارجی کشور در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: هفته آینده نشست سران شانگهای در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود و در چند ماه آینده در اکتبر نشست سران بریکس در روسیه برگزار خواهد شد و اینها، اولین نشست سران این ۲ سازمان هستند که ایران به عنوان عضو رسمی و کامل در آن‌ها شرکت می‌کند.

سرپرست وزارت خارجه در بخش پایانی صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران گفت: قطعاً در دوران جدید، دولت و وزارت خارجه جدید که وارد سیاست بین‌الملل می‌شوند، قدردان این ظرفیت‌های بنا شده و نهادینه شده خواهند بود و و از آن به بهترین وجه برای تامین و پیشبرد منافع ملی کشور استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha