• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040604031
  • خبرنگار : 50616

ورود وزارت صمت به دپوی انباشت بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی شمال کشور در آمل

ورود وزارت صمت به دپوی انباشت بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی شمال کشور در آمل

ایسنا/مازندران رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صمت از عزم جدی این وزارتخانه برای رفع مشکلات بخش تولید در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: مشکلات انبار دپوقطعات یدکی تولید شده درشرکت فولادین ذوب آمل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی کشور با هماهنگی وزارت صمت وبانک مرکزی به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

«علی گلشنی» امروز ۶ تیرماه در نشست با معاون اداره کل صمت مازندران، فرماندار و رییس هیات مدیره گروه کارخانجات فذا آمل در محل این کارخانه اظهار کرد: از نهایت ظرفیت قانونی که دراختیار وزارت صمت قرار دارد، استفاده می‌کنیم و در جلسات و هماهنگی با وزارت اقتصاد ودارایی، وزارت نیرو و بانک مرکزی مشکلات این کارخانه به صورت ویژه رسیدگی و برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد، البته بخشی از مشکلات مربوط به شرکت‌های خودروساز و طرف قرارداد با شرکت فولادین ذوب آمل است که با جلساتی که درهفته‌های آینده برگزار خواهد شد، موضوع‌های مربوط به کوتاه شدن دوره بازپرداخت خرید قطعات به شرکت فولادین ذوب آمل نیز انجام شود.

رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صمت، همچنین به توانمندی های بالای گروه کارخانجات فذا آمل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده های قطعات خودرویی کشور اشاره کرد و ادمه داد: شرکت تولیدی فولادین ذوب آمل، علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۲۲۰۰ نفر به عنوان یکی از مجموعه‌های تولیدی که در شهرستان آمل یک ظرفیت بالای تولیدی ایجاد کرده که درصورت حمایت بیشتر از این مجموعه، قطعا به تعداد نیروهای مشغول به کار دراین کارخانه اضافه خواهد شد.

گلشنی، همچنین درخصوص حمایت از خطوط جدید تولیدی درشرکت فولادین ذوب آمل که نیازمند حمایت و اخذ تسهیلات برای راه‌اندازی است، گفت: متاسفانه اکنون در کشور ناترازی ارزی وانرژی داریم واین محدودیت‌ها فشار زیادی به تولیدکنندگان و نیز وزارت صمت به عنوان متولی بخش تولید کشور وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد، کارآفرینان وسرمایه گذاران به عنوان بزرگترین سرمایه‌های هر کشوری هستند و وزارت صمت هم دراین دوره از تولیدکنندگانی خوب و توانمندی همچون شرکت فولادین ذوب آمل که با تکنولوژی روز دنیا کار می‌کند، حمایت ویژه شود.

رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صمت، همچنین بیان اینکه تلاش این وزارتخانه به عنوان متولی تولید برطرف شدن چالش‌های اصلی پیش راه تولیدکنندگان است، گفت: متاسفانه اعمال برخی سیاست‌های اشتباه در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور باعث بروز چالش‌های بیشتر برای فعالان این بخش‌ها در کشور شده است.

طلب ۱۶هزار میلیارد ریالی شرکت فولادین ذوب آمل از خودروسازها

رییس هیات مدیره گروه کارخانجات فذا آمل هم در این نشست به اینکه این مجموعه به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده قطعات ایمنی و فوق ایمنی قطعات خودرویی درکشور است، گفت: با وجود تعهدات گروه کارخانجات فذا آمل درتولید قطعات مورد نیاز خودروسازها، متاسفانه در دریافت به موقع مطالبات خود با چالش‌های جدی مواجه است.

مجتبی روشن افزود: در این مجموعه انواع قطعات خودرویی که تامین کننده بخش زیادی از خودروسازهای داخلی است، تولید می‌شود، اما درسایت‌های خودروسازی داخل استان و استان‌های همجوار، قطعات اولیهکه در شرکت فولادین ذوب به صورت انبوه تولیدی می‌شود، از استان‌های غربی کشور وارد می‌کنند!

ورود وزارت صمت به دپوی انباشت بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی شمال کشور در آمل

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموعه کارخانه فولادین ذوب و هم فراصنعت این مجموعه قطعات تولید شده خودرویی به ارزش حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال به عنوان مطالبه از شرکت ایران خودرو است، اضافه کرد، تولیدات قطعات خودرویی در سخت‌ترین شرایط کاری توسط تلاشگران مجموعه فولادین ذوب با وجود کار سخت و زیان آور در حال انجام است وتحویل خودروسازهای داخلی می‌شود.

رییس هیات مدیره گروه کارخانجات فذا آمل با اشاره به اینکه درخواست حمایتی و پیگیری‌های زیادی با دستگاه‌های مربوطه درسطح استانی وملی برای وصول مطالبات این مجموعه انجام شده است، گفت: مصوبات زیادی درکارگروه تسهیل برای حمایت از طرح‌های توسعه‌ای و نیز رفع مشکلات این مجموعه به تصویب رسید وحتی رییس جمهور شهید هم درآخرین سفر استانی به مازندران، دستور ویژه و فوری رسیدگی صادرکرده بودند، که انتظار داریم هرچه زودتر درسطح استانی وملی به آن‌ها پاسخ داده شود.

روشن گفت، متاسفانه در شرایط فعلی، پرداخت تسهیلات برای تولیدکننده توسط بانک‌ها انجام نمی‌شود و عملا قفل شده است و تولیدکننده‌ای که به علت تاخیر در پرداخت مطالبات به حق خود، نیاز به سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه، پرداخت حقوق کارکنان و نیز ظرفیت سازی برای مهندسی معکوس در کارخانه دارد، باید چاره اندیشی و رسیدگی ویژه صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha