• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040603732
  • خبرنگار : 50649

فارس آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

فارس آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

ایسنا/فارس همزمان با سراسر کشور، استان فارس نیز با تمام امکانات و قوا آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز ۸ تیرماه جاری است.

تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات هرچه باشکوه‌تر ریاست جمهوری از مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان فارس اندیشیده شده است.

طبق اعلام اسماعیل قزلسفلی، رئیس ستاد انتخابات فارس برای انتخابات روز جمعه، ۸ تیرماه، ۳ هزار و ۵۱۷ نفر شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و سیار، روستایی و شهری در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۹ شعبه شهری و یک‌هزار و ۴۵۸ شعبه روستایی هستند و از مجموع این شعب، تعداد ۲ هزار و ۵۲۲ شعبه ثابت و ۹۹۵ شعبه سیار در کل استان وجود دارد.

وی همچنین از سازماندهی ۲ هزار و ۹۱۰ نفر در قالب معتمدان هیئت اجرایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس خبر داده بود که با کمک این افراد ۹۷ هیئت اجرایی انتخابات در استان فارس شکل گرفت.

طبق اعلام قزلسفلی، در استان فارس ۳ میلیون و ۷۰۶ هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۲۱۱ هزار نفر نیز رای اولی هستند.

علاوه بر این‌ها، در ۴ بخش اجرا، نظارت، بازرسی و امنیت، بیش از ۹۴ هزار نفر به‌عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات چهاردهم در استان فارس سازماندهی شده‌اند که جمع‌آوری آرا به‌صورت دستی خواهد بود اما احراز هویت به‌صورت برخط یا آنلاین انجام می‌شود و ملاک اصلی هم سامانه احراز هویت است.

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز هم از پیش‌بینی ۸۴۰ شعبه برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سه بخش مرکزی مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون خبر داده بود که از این تعداد ۱۲۰ شعبه سیار و مابقی ثابت هستند. همچنین ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان شیراز فعالیت خواهند کرد.

تبلیغات انتخاباتی هم در زمان موعد و مقرر در استان فارس آغاز شد که همچنان از طرق مختلف اعم از برگزاری نشست‌های تبلیغاتی کاندیدا، حضور کاندیداها و سخنرانی آنان در جمع مردم، برگزاری همایش‌ها و اجتماعات مردمی و... انجام می‌شود که این تبلیغات تا ساعت ۸ صبح فردا پنج‌شنبه، ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت.

در استان فارس مسئول ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، مجید فروردین؛ مسئول ستاد انتخابات سعید جلیلی، احمد رنجبر؛ مسئول ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، سیدعبدالرزاق موسوی؛ مسئول ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، جعفر پژدمان؛ مسئول ستاد انتخاباتی زاکانی، محمدحسن سمتی و مسئول ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی، هادی قاسم‌پور هستند.

مسئولان مختلف استان فارس اعم از استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس، رئیس کل دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و.. از عموم مردم برای حضور حداکثری در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر دعوت به عمل آورده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha