• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040603611
  • خبرنگار : 71516

المرت: نتانیاهو باید برکنار شود

المرت: نتانیاهو باید برکنار شود

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تأکید کرد نخست وزیر کنونی این رژیم می‌خواهد اسرائیل را نابود کند و باید وی را برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، «ایهود المرت» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل خواهان نابودی اسرائیل است و باید وی را طرد کرد. نتانیاهو عمدا اسرایی را که همچنان توسط حماس در بازداشت هستند رها کرده است.

طبق گزارش الجزیره، وی افزود: اقتصاد و خدمات عمومی درحال فروپاشی است و تمام مناطق متروکه شده‌اند و دولت هیچ طرحی ندارد.

المرت گفت: نتانیاهو به صورت عمدی و برنامه ریزی شده برای از بین بردن ائتلاف سیاسی-امنیتی-نظامی بین اسرائیل و آمریکا تلاش می‌کند. انتقاد نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا نمونه‌ای از غفلت از موضوع و نادیده گرفتن نیازهای بسیار اساسی اسرائیل و تلاش عمدی برای از بین بردن تلاش بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

نتانیاهو اخیرا از دولت جو بایدن به دلیل تأخیر در ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

المرت در مقاله‌ای با عنوان «من نتانیاهو را به خیانت متهم می‌کنم» در رونامه هاآرتص نوشت: تمایل به طولانی کردن دوره جنگ بدون مشخص کردن موعد نهایی برای آن دلیل عدم وضع اهداف مشخص برای نیروها است. نتانیاهو قصد گسترش جنگ و آغاز درگیری نظامی مستقیم و فراگیر با حزب‌الله در شمال را به جای توافق با دولت لبنان برای پایان دادن به تنش‌ها دارد.

المرت همچنین گفت: نتانیاهو اقدامات عمدی را با هدف ایجاد خشونت گسترده در کرانه باختری اتخاذ می‌کند. این مسأله می‌تواند منجر به گسترش جنگ علیه فلسطینی‌ها شود. نتانیاهو تحریک و انزجار را گسترش می‌دهد و برای گرفتن اعتماد مردم به رهبرانی که نیروها را در زمان جنگ رهبری می‌کنند تلاش می‌کند. او زندگی سربازان را در معرض خطر قرار می‌دهد به این دلیل که با مشخص کردن اهداف جنگ و تعیین جدول زمانی برای تحقق آن یا بررسی چگونگی اداره غزه و کرانه باختری بعد از پایان جنگ مخالفت می‌کند. هر روزی که این فرد ملعون به تحمل مسوولیت اداره دولت ادامه می‌دهد خطری ملموس برای آینده و وجود اسرائیل محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha