مهدی امیری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص نقش دانشگاه در جلب مشارکت مردم برای تحقق جهش تولید، گفت: دانشگاه پیشران جامعه است و در واقع به هر سمت و سویی حرکت کند، جامعه هم به همان سمت میرود.
وی ادامه داد: اساتید مرجع تخصصی تصمیمگیری در جامعه هستند و میتوانند به طور مستقیم و غیرمستقیم با توجه به رشته تخصصی خود در جهش تولید اثرگذار باشند. اساتید عنوان ارکان اصلی دانشگاه نقش اساسی در بحث تولید و جهش تولید دارند.
امیری افزود: اساتید برای بسیاری از دانشجویان و حتی اطرافیان نقش الگودهی دارند و با توجه به نظر تخصصی ایشان فارغ از رشته تحصیلی، سعی میشود خط مشی اساتید دنبال شود. به عنوان مثال رشته تعلیم و تربیت شاید به طور مستقیم در بخش تولید اثرگذاری نکند ولی به طور غیر مستقیم به صورت آموزش میتواند کارآفرینی ایجاد کند و خلاقیت به عنوان زیر بنای کارآفرینی را تقویت کند.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور شیراز از دانشگاه به عنوان یک موتور محرکه نام برد و افزود: دانشگاه نقش موتور محرکه در بخش تولید دارد و میتواند اثرات مختلفی در زندگی افراد جامعه ایفا کند. باید به این نکته توجه کرد که ملاکهای اثرگذاری افراد از گذشته تاکنون تغییر کرده است، در گذشته خانواده بیشترین تأثیر گذاری را داشته است، اما امروزه اساتید، فضای مجازی و گروه دوستان نقش بسزایی در این زمینه ایفا میکنند.
انتهای پیام
نظرات