• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403040603366
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد:

مشارکت در انتخابات مؤلفه‌ اساسی رفتار سیاسی مردم محسوب می‌شود

مشارکت در انتخابات مؤلفه‌ اساسی رفتار سیاسی مردم محسوب می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد گفت: مشارکت در انتخابات و رأی دادن از مؤلفه‌های اساسی رفتار سیاسی مردم محسوب می‌شود.

حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخابات یک مفهوم مهم از ارکان نظام است و جمهوریت، بدون انتخابات حاصل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رأی‌دهی و مشارکت در انتخابات آشکارترین نوع مشارکت سیاسی برای ملت در جوامع مردم‌سالار بوده لذا شرکت در انتخابات صرفاً یک مسئله سیاسی نیست، بلکه یک مسئله اجتماعی، یک تکلیف ملی، شرعی، قانونی و نماد مردم‌سالاری دینی و مصداق بارز استکبارستیزی و تعیین سرنوشت سیاسی است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد با اشاره به ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، افزود: مشارکت سیاسی یکی از پیچیده‌ترین مسائل جوامع جدید و در عین حال پرطرفدارترین حوزه‌های مشارکت در عصر حاضر است.

امیری اضافه کرد: نظامی که هویت خود را به علم و فناوری گره زده جای شکرگزاری دارد و این شکرگزاری با دفاع همه‌جانبه از آن بروز می‌کند، لذا دانشگاهیان باید با تمام قوا وارد این عرصه شوند، تبیین و بصیرت‌افزایی روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه رسالتی ابتدایی و مهم است که هر شخص آگاهی موظف به انجام آن است.

وی بیان کرد: جامعه‌ی دانشگاهی نه تنها باید مردم را پای صندوق رأی بیاورند، بلکه باید کمک کنند تا انتخاب اصلح صورت گیرد، لذا این قشر باید از نامزدها کارنامه و برنامه مطالبه کرده، آن‌ها را بسنجند و به مردم معرفی کند. پس اولین گام باید تلاش برای مشارکت حداکثری، دومین گام انتخاب اصلح و گام آخر تلاش در جهت بالا بردن و رشد عقلانیت سیاسی مردم باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی یک سیاستمدار فکور بود و ایشان یک ریل‌گذاری ۱۰۰ ساله در کشور انجام دادند، پیرو و مطیع امر رهبری بودند و همین مهم موجب ماندگاری ایشان شد.

امیری تصریح کرد: شناساندن شهید رئیسی به‌عنوان تراز و میزان در انتخابات برای نامزدها موجب انتخاب فردی اصلح توسط مردم و دولتی انقلابی در انتخابات می‌شود.

وی یادآور شد: اینکه دولت آینده ادامه‌دهنده راه و کارهای شهید رئیسی باشد و اهداف او را دنبال کند و از عقب‌گرد کشور جلوگیری کند، نیازمند انتخاب یک فرد اصلح است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد با اشاره به خصوصیات رئیس‌جمهور آینده، عنوان کرد: شاکله و شخصیت رئیس‌جمهور منتخب باید ازنظر تعقل، اعتدال، دانایی، کرامت و سلوک نفس نیز مهم و اثرگذار است. پرستیژ رئیس‌جمهور ایران باید شأن و عظمت ملت بزرگ ایران را در داخل و خارج به تصویر کشیده و امید و نشاط را در مردم زنده کند.

امیری اظهار کرد: رئیس‌جمهور آینده باید برخوردار از ادبیات فاخر اسلامی ـ ایرانی بوده و از استبداد رأی و ظلم به دیگران پرهیز کند، اقتصاد و پیچیدگی‌های آن را دریابد و مهارت درست و صحیح در اقتصاد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید فردی باشد که در چارچوب مصالح نظام و انقلاب گام برداشته، روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر داشته باشد،‌ متکبر و خودنخبه پندار نباشد. در اداره جامعه از مدیریت و کارآمدی بالایی برخورداربوده، تابع قانون اساسی و پشتیبان رهبری باشد و از سوی دیگر همانند شهید رئیسی باید فردی باشد که اصلی‌ترین دغدغه وی خدمت به مردم باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد اضافه کرد: به‌غیر از آن‌چه که بیان شد، توانمندی و کارآمدی رئیس‌جمهور آینده در رابطه با توسعه نهادهای مدنی، رونق‌بخش خصوصی و تعاونی، ارتقاء مشارکت قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی، دفاع مؤثر از حقوق بشر، جذب سرمایه‌های مادی و معنوی ایرانیان خارج از کشور برای پیشرفت به‌ویژه رونق اقتصاد تولیدی و ایجاد اشتغال جوانان و استقرار نظام جامع تأمین اجتماعی، باید مورد نظر مردم و نخبگان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha