• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403040603321
  • خبرنگار : 50182

رییس ستاد انتخابات استان:

۱.۴ میلیون کرمانشاهی «واجد شرایط» رای دادن هستند/ تدارک ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای

۱.۴ میلیون کرمانشاهی «واجد شرایط» رای دادن هستند/ تدارک ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای

ایسنا/کرمانشاه رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تدارک ۱۶۳۶شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد.

علی شعبانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به شهادت رییس جمهور، بر اساس قانون تنها ۵۰ روز برای انتخاب رییس جمهور بعدی فرصت داشتیم و این زمان فرصت بسیار کمی برای برگزاری یک انتخابات حساس و سرنوشت ساز محسوب می‌شود، اما خوشبختانه طی این مدت کم توانستیم به آمادگی کامل برسیم.

وی به برگزاری دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اشاره و تصریح کرد: مرحله دوم این انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و همین امر موجب شده آمادگی خوبی در سطح استان برای برگزاری یک انتخابات دیگر فراهم باشد.

شعبانی گفت: بر اساس زمانبندی اعلام شده، تبلیغات کاندیداها ساعت هشت صبح روز پنجشنبه(هفتم تیر) به پایان می‌رسد و روز هشتم تیرماه نیز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: درصورتی که هیچ یک از کاندیداها نتوانند بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کنند، انتخابات به دور دوم کشیده شده و طبق برنامه زمانبندی، مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد از مرحله اول، یعنی روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

وی در ادامه از برپایی ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای در این دوره انتخابات در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است.

وی افزود: همچنین از مجموع شعب، ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار هستند.

شعبانی به تفکیک تعداد شعب در سطح شهرستانهای استان هم اشاره و تصریح کرد: در این دوره انتخابات در شهرستان «کرمانشاه» ۶۴۵ شعبه شامل ۴۸۹ شعبه ثابت و ۱۵۶ شعبه سیار، در شهرستان «اسلام آبادغرب» ۱۱۴ شعبه شامل ۶۳ شعبه ثابت و ۵۱ شعبه سیار، در شهرستان «سنقر و کلیایی» ۱۰۱ شعبه شامل ۴۷ شعبه ثابت و ۵۴ شعبه سیار، در شهرستان «سرپل ذهاب» ۱۰۰ شعبه شامل ۴۲ شعبه ثابت و ۵۸ شعبه سیار، درشهرستان «هرسین» ۹۹ شعبه شامل ۵۹ شعبه ثابت و ۴۰ شعبه سیار و در شهرستان «صحنه» ۸۶ شعبه شامل ۳۷ شعبه ثابت و ۴۹ شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم برپا می شود.

وی افزود: همچنین تعداد شعب در شهرستان «گیلانغرب» ۸۵ شعبه شامل ۳۳ شعبه ثابت و ۵۲ شعبه سیار، در شهرستان «پاوه» ۷۴ شعبه شامل ۵۲ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار، در شهرستان «کنگاور» ۷۴ شعبه شامل ۴۵ شعبه ثابت و ۲۹ شعبه سیار، در شهرستان «جوانرود» ۶۹ شعبه شامل ۴۶ شعبه ثابت و ۲۳ شعبه سیار، در شهرستان «روانسر» ۵۵ شعبه شامل ۲۳ شعبه ثابت و ۳۲ شعبه سیار، در شهرستان «ثلاث باباجانی» ۴۹ شعبه شامل ۱۷ شعبه ثابت و ۳۲ شعبه سیار، در شهرستان «دالاهو» ۴۵ شعبه شامل ۱۵ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار و در شهرستان «قصرشیرین» ۴۰ شعبه شامل ۲۰ شعبه ثابت و ۲۰ شعبه سیار می باشد.

شعبانی در ادامه مجریان انتخابات در استان کرمانشاه را بیش از ۳۲ هزار نفر اعلام و تاکید کرد: آموزش‌های لازم به این افراد داده شده است.

وی با بیان اینکه واجدین شرایط این دوره انتخابات افراد بالای ۱۸ سال هستند، گفت: بر همین اساس تمامی متولدین هشتم تیر ماه ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این دوره انتخابات شرکت کنند.

وی تعداد واجدین شرایط استان در این دوره انتخابات را بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر اعلام کرد.

شعبانی با اشاره به برگزاری دستی انتخابات در این دوره، گفت: تعرفه‌های لازم به میزان ۲۰ درصد بیشتر از تعداد واجدین شرایط در استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این دوره برخلاف انتخابات مجلس، افراد تنها با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

وی افزود: مهر شناسنامه در این دوره انتخابات حذف شده، بنابراین افراد تنها با همراه داشتن کارت ملی هم و بدون شناسنامه، می توانند در انتخابات شرکت کنند.

شعبانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تنها ایرانیانی که خارج از کشور هستند می‌توانند استثنائا با همراه داشتن «گذرنامه» هم در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha