• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040503203
  • خبرنگار : 71592

در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؛

وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد

وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان  ابراز نگرانی کرد

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا امروز _سه شنبه _ در دیدار با «یوآو گالانت» ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخت و تاکید کرد: حملات موشکی حزب‌الله لبنان علیه اراضی اشغالی فلسطین نگران کننده است. جنگ احتمالی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی به راحتی ممکن است به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود. دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک برای توقف درگیری در دو طرف مرزهای لبنان برای واشنگتن مهم است.

به نقل از عربی۲۱، آستین که کشورش حامی تمام عیار  رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است، مدعی شد: موضع حماس درمورد پیشنهاد جدید آتش‌بس موجب طولانی شدن درد و رنج فلسطینی‌ها می‌شود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اواخر ماه مه توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای آتش‌بس در غزه را ارائه کرد که شامل آزادی تدریجی اسرای صهیونیستی و فلسطینی و خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه در مرحله اول و دوم و بازسازی غزه و تحویل اجساد اسرای کشته شده در مرحله سوم است.

جنبش حماس روز سه‌شنبه پاسخ خود را در مورد این توافق پیشنهادی بایدن به میانجیگران در مصر و قطر تحویل داد.

رویترز گزارش داد، حماس نگران این مساله است که در توافق پیشنهادی جدید تضمین شفافی برای انتقال از مرحله اول آتش‌بس که ۶ هفته طول خواهد کشید به مرحله دوم که شامل آتش‌بس دائمی و خروج رژیم صهیونیستی است، وجود ندارد.

آستین در این دیدار تاکید کرد: ایالات متحده همیشه تضمین می‌کند که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد در اختیار داشته باشد. اسرائیل در نبرد سختی با دشمنی سرسخت قرار دارد و ما نباید خود را با یک جنگ بی‌پایان به خطر بیندازیم.

وزیر دفاع آمریکا بدون اشاره به جنایات مقامات صهیونیستی در غزه و کرانه باختری مدعی شد صهیونیست‌ها از سوی حزب‌الله، انصارالله یمن و جنبش حماس در برابر یک تهدید واقعی قرار دارند. وی در ادامه ادعا کرد: ما باید برای تضمین بازگشت ۱۲۰ اسیر (صهیونیستی) و نابودی حماس تلاش کنیم.

آستین همچنین درباره تندروی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی روزانه به کرانه باختری یورش برده و فلسطینی‌ها را بازداشت می‌کنند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم از حمایت آمریکا از تل‌آویو در طول جنگ غزه قدردانی کرد و گفت: ما بر سر دوراهی هستیم و من اینجا در واشنگتن هستم تا در مورد اهداف مشترک خود با ایالات متحده گفتگو کنیم. ما مصمم به برقراری امنیت و تغییر واقعیت در میدان هستیم و زمان ما در حال اتمام است.

گالانت در رابطه با انتقال تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی که اخیرا موجب بروز اختلاف میان دو طرف شده است، گفت: زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن به تعهدات خود در ارائه تسلیحات مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات به ما عمل کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا از تاخیر واشنگتن در ارسال سلاح به این رژیم برای مقابله با مقاومت غزه و لبنان انتقاد کرده بود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha