• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040503197
  • خبرنگار : 71038

تاکید ایران و نپال بر گسترش همکاری‌های کشاورزی، نیروگاهی و گردشگری

تاکید ایران و نپال بر گسترش همکاری‌های کشاورزی، نیروگاهی و گردشگری

«نارایان کاجی شرستا» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه نپال که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده است، در حاشیه این نشست با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار  علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ضمن تقدیر از ابراز احساسات و عواطف صمیمانه و تسلی بخش مقامات نپالی در مورد شهدای پرواز اردیبهشت، روابط دو کشور را در  مسیری درست توصیف کرد و بر آمادگی ایران برای ارتقا و تقویت مناسبات و همکاری ها در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید و از این روند استقبال نمود.

سرپرست دستگاه دیپلماسی به ظرفیت های خوب همکاری در عرصه های اقتصادی، تجاری و انرژی از جمله ظرفیت بسیار خوب ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی و تاسیس نیروگاه آبی اشاره کرد و گفت:  همکاری ها در این عرصه ها تامین کننده منافع دو کشور است.

باقری با اشاره به برگزاری نشست تهران در شرایط حساس و ویژه منطقه و جهان که متاثر از جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین است، ‌ ایفای نقش فعال کشورهای مستقل آسیا را در قالب سازوکارها و سازمان های مستقل مخالف یکجانبه گرایی مثل  ACD, بریکس و شانگهای در راستای خواست افکار عمومی جهان در مخالفت با یکجانبه گرایی توصیف کرد.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه نپال نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، از وقوع حادثه منجر به شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان ابراز تاسف کرد و مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم‌ نپال را ابراز داشت.

وی به زمینه های مشترک فراوان برای توسعه روابط دو کشور در بخش های تجاری و اقتصادی و نیز در سطح سازمان‌های منطقه ای و بین المللی مانند مجمع گفتگوی همکاری آسیا، جنبش غیر متعهد و سازمان ملل متحد اشاره و تاکید کرد :ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دو کشور در حوزه های مختلف از جمله در بخش کشاورزی، نیروگاه برق آبی و گردشگری وجود دارد که ما از بهره گیری از این ظرفیت‌ها برای توسعه روابط استقبال می کنیم.

وی بر رویکرد کشورش در غیر قابل پذیرش بودن یکجانبه گرایی بعنوان راه حل معضلات و چالش‌ها و حمایت از منطقه گرایی و چندجانبه گرایی در مناسبات بین المللی و نیز دفاع از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و عضویت کامل این کشور در سازمان ملل متحد و توقف جنگ و ارسال کمک های انسانی به غزه تاکید کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha