• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040503174
  • خبرنگار : 50649

امام جمعه شیراز:

ولایت به ملت ایران انسجام می‌دهد

ولایت به ملت ایران انسجام می‌دهد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تأثیرات ولایت در ابعاد مختلف معنویت و برادری تأکید کرد: ولایت به ملت ما انسجام می‌دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز سه‌شنبه پنجم تیرماه در مراسم جشن عید سعید غدیرخم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد، پس از تبریک این عید فرخنده به امت اسلامی، بیان کرد: عیدی بزرگی که امروز دریافت کردیم این بود که رهبر معظم انقلاب در مراسم عید، سخنرانی فرمود و ان‌شاءالله در این برهه حساس از حیات سیاسی اجتماعی ملت ایران، همه از رهنمون‌های ایشان استفاده کافی را ببریم.

وی ادامه داد: الحمدالله در کشور ما زیر پرچم نائب امام زمان(عج) زندگی می‌کنیم و از این جهت این جلسات در چنین ایام خاصی بر بسیاری از کارهای دیگر مقدم است. متاسفانه برخی کم‌توجهی‌ به مناسبت‌های خاص و برخی اشتباهات در جامعه ما وجود دارد، چنان‌که روز غدیرخم هم چنین اشتباهاتی وجود داشت و نتیجه اعتنا نکردن به کلام پیامبر گرامی اسلام را هزار و چند صد سال است که می‌کشیم، امروز هم اگر ما اعتنا نکنیم همان مسئله تکرار می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: پس بیداری و توجه به اهمیت این مناسبت‌ها باید به صورت ویژه مدنظر عموم مردم و مسئولان باشد و کوتاهی جا ندارد چون ضرر آن متوجه خودمان می‌شود. آنچه که از ولایت امیرالمومنین(ع) نصیب ما می‌شود این است که با ولایت‌پذیری، ما هویت پیدا می‌کنیم. همان‌طور که خودشناسی، خداشناسی است اگر ولایت را نپذیریم به خودشناسی نمی‌رسیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: یکی از کارهای ولایت این است که ما را با هم برادر می‌کند. تا پدر نباشد برادری ایجاد نمی‌شود. عقد اخوت با حضور پدر است، حضرت علی(ع) پدر ماست و ما زیر بال و پر پدر، برادر می‌شویم. حالا که با محبت و عشق به ولایت امیرالمومنین(ع) دور هم جمع شده‌ایم، مثل هر سال دستان یک‌دیگر را گرفته و عقد اخوت می‌خوانیم.

وی ادامه داد: اینکه ملت ایران با همه فشار دشمنان ۴۵ سال است که ذلت را نمی‌پذیرد برای این است که درونشان با ولایت امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پیوند خورده است و ایرانی با حب علی(ع) و اولاد علی(ع) شناخته می‌شود. دل‌های همه ملت با امیرالمومنین(ع) پیوند خورده و فایده این پیوند این است که ما ملت بی‌هویتی نیستیم که هم رنگ هر تازه واردی شویم، بلکه هر کس در طول تاریخ  پا درون ‌مرز ما گذاشته است ما به برکت علی و اولاد علی هم رنگ او نشدیم و او رنگ و بوی ما را گرفته است و این عظمت ولایت‌پذیری مردم است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: فایده دیگر ولایت این است که به ما معنویت می‌دهد. نماز سمبل و نشانه معنویت است و روح نماز ولایت است و بدون ولایت علی(ع) نماز قبول نیست. حجاج، حجشان با ولایت علی تمام می‌شود. معنویت با ولایت اوج می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر، گفت: ولایت به ملت ما انسجام می‌دهد و انسجام ملی ما روز عاشورا و تاسوعا نشان داده می‌شود که به نام علی و اولاد علی جمع می‌شویم، همین انسجامی که صهیونیست‌ها از آن خیلی می‌ترسند و گفتند ایرانی‌ها دو چیز دارند که اگر نتوانیم از آن‌ها بگیریم هیچ وقت بر ایرانی‌ها پیروز نمی‌شویم، یکی پرچم امام حسین(ع) و دیگری انتظار امام زمان(عج) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha