• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040503170
  • خبرنگار : 71592

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه: اسرائیل عامدانه پناه‌گاه‌های آوارگان غزه را بمباران می‌کند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه: اسرائیل عامدانه پناه‌گاه‌های آوارگان غزه را بمباران می‌کند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد رژیم صهیونیستی به صورت عامدانه پناه‌گاه‌های آوارگان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد و آنها را زیر پرچم سازمان ملل به شهادت می‌رساند.

به گزارش ایسنا، این نهاد حقوق بشری امروز سه شنبه گزارش کرد تشدید حملات رژیم صهیونیستی به پناه‌گاه‌های آوارگان و مناطق انسانی اعلام شده را مستند کرده است که می‌خواهد با این اقدام مردم غزه را وادار به کوچ کند و تمامی ملزومات اساسی زندگی را نابود کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد نیروهای صهیونیستی بمباران اشخاص غیر نظامی شناس، کشتار جمعی، حمله به پناه‌گاه‌های وابسته به سازمان ملل و کشتار جمعی در داخل این پناه‌گاه‌ها را تشدید می‌کند.

این نهاد در ادامه اعلام کرد بررسی روش حملات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم با حملات مستمر به نوار غزه و پناه‌گاه‌ها در مدارس سازمان ملل، به دنبال ایجاد ناامنی در سراسر نوار غزه و محروم کردن فلسطینیان از سرپناه و یا حتی داشتن یک لحظه آرامش است.

این نهاد حقوق بشری گزارش کرد از صبح امروز ۴ حمله به پناه‌گاه‌ها و تخریب چندین منزل بر سر ساکنان خود را مستند کرده است که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها فلسطینی شده است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه گزارش کرد در کنار بمباران پناه‌گاه‌ها، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۱۲ خانه را در مناطق مختلف غزه تخریب کرده است و بر اثر آن دهها فلسطینی کشته و زخمی شده و زیر آوار مانده‌اند.

این نهاد اعلام کرد گسترش دامنه حمله به پناه‌گاه‌هایی که دارای پرچم سازمان ملل هستند و نیز حمله به منازلی که آوارگان را پناه داده، همگی بیانگر نادرستی ادعاهای رژیم صهیونیستی است و این حملات ناقض اصول تمایز، ضرورت، تناسب و اتخاذ تدابیر احتیاطی است. تکرار حمله به ساختمان‌های سازمان ملل و کشتار آوارگان داخل آن، تخریب و سوزاندن این ساختمان‌ها، نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه از همه کشورها خواست مسوولیت بین‌المللی خود را بر عهده گرفته و تحریم‌های سازنده‌ای علیه رژیم صهیونیستی اعمال و تمامی حمایت‌ها، همکاری سیاسی، مالی و نظامی خود را با این رژیم متوقف کنند.

این نهاد حقوق بشری از دیوان کیفری بین‌المللی خواست درمورد تمامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه تحقیق کند و دامنه تحقیقات کیفری خود را گسترش دهد تا همه مقامات رژیم را هم شامل شود و برای آنها حکم بازداشت صادر کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار در غزه شد که ۳۲ شهید و ۱۳۹ مجروح برجای گذاشت. آمار شهدای غزه از هفت اکتبر به ۳۷ هزار و ۶۵۸ شهید و آمار مجروحان به ۸۲ هزار و ۲۳۷ زخمی رسید.

از سوی دیگر مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولت غزه به الجزیره گفت: کمک‌های بشردوستانه از حدود ۵۰ روز پیش وارد غزه نشده است. رژیم اشغالگر سیاست گرسنگی را برای تحقق دستاوردهای سیاسی در پیش گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha