• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040503107
  • خبرنگار : 50474

طبخ ۱۱۰ دیگ غذای نذری به مناسبت عید غدیر در بم

طبخ ۱۱۰ دیگ غذای نذری به مناسبت عید غدیر در بم

ایسنا/کرمان دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان بم از طبخ ۱۱۰ دیگ غذای نذری در پارک ۲۲ بهمن این شهر خبر داد.

محمود مهدوی امروز پنجم تیرماه در حاشیه طبخ و توزیع ۴۰ هزار پرس غذای نذری در بم ضمن تبریک عید غدیر و با اشاره به شخصیت والای امام علی علیه السلام اظهار کرد: ما حقیقت ایشان را درک نمی‌کنیم اما باید یک نشانی از امیرمؤمنان داشته باشیم که این ایثارگری، گذشت، توجه به محرومان و خدمت به انسان‌ها از شاخص‌های ایشان بود.

وی با بیان اینکه عید غدیر بهترین بهانه برای برپایی ضیافت بزرگ است تا سرور و نشاط در جای جای شهر در کام شهروندان بنشیند، گفت: اهالی دارالصابرین بم نیز مانند همیشه با مشارکت و حضور پرشورشان در این ضیافت الهی بار دیگر ارادت خود را به امامت و ولایت نشان دادند.

مهدوی با اشاره به اینکه اطعام در عید غدیر پاداش بسیار دارد، افزود: قریب به ۴۰ هزار پرس غذای گرم در ۱۱۰ دیگ به مناسبت عید غدیر طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

دبیر کانون‌های خادمیاران رضوی بم با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت عید غدیر در سطح شهرستان اظهار کرد:  کاروان پیاده‌ با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار از محل میدان امام( ره ) تا  امامزاده اسیری شهر بم بعد از نماز ظهر برگزار شد.

وی افزود: در روز عید غدیر ۱۰۰ نفر از خادمیاران  کانون‌های خدمت رضوی  به صورت مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در برنامه‌ها مشارکت دارند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه طبخ و توزیع غذای غدیر در بم در گفت و گو با اظهار کرد: طبخ غذای امروز در واقع سفره امیرالمومنین علیه السلام است که به حرمت نام ایشان پهن و همه مردم از این اطعام متبرک برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در روایات ما از پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم‌السلام برای عید غدیر عظمت و شأن برتری اعلام شده و غدیر بزرگ‌ترین عید خداوند است و باید عید غدیر به منزله شعار جهانی اعلام عمومی شود.

علیمرادی با بیان اینکه شناخت دقیق از ماهیت غدیر همان حقیقت ولایت و امامت است، تأکید کرد: بعد از معرفت به غدیر، این امر باید به منزله شعار جهانی هر ساله اعلام شده و سر دست گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha