• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040503065
  • خبرنگار : 50038

ایران در آستانه تحولی بزرگ/ کمتر از ۴ روز تا رقم خوردن سرنوشت کشور

ایران در آستانه تحولی بزرگ/ کمتر از ۴ روز تا رقم خوردن سرنوشت کشور

ایسنا/همدان انتخابات؛ عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است؛ این روزها ایران در تب و تاب رقم زدن سرنوشت خود به سر می برد و کمتر از ۴ روز تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.

در بحث اهمیت شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود بیان داشتند" وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد، مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آتیه و چه بسا که در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است؛ شرکت در انتخابات وظیفه‌ای الهی، ملی و انسانی است."

همچنین مقام معظم رهبری (حفظه الله) در این زمینه تصریح کردند: علاج دردهای مزمن کشور، در برگزاری انتخابات پرشور و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است."

استمرار راه شهید رئیسی؛ در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات

فرماندار ملایر با بیان اینکه استمرار راه و منش شهید رئیسی در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح است، گفت: در اردیبهشت ماه سال‌جاری حادثه‌ای دردناک کام ملت ایران را تلخ کرد و رئیس جمهور مردمی و عزیز، حین خدمت به مردم به فیض عظیم شهادت نائل شدند، بنابراین ضروری است  مردم با حضور پرشور و بصیرانه خود در پای صندوق‌های رأی و انتخاب رئیس‌جمهور اصلح باعث استمرار راه و منش این مرد خدمتگزار باشند.

سلمان اسماعیلی افزود: در تبیین خدمات و دستاوردهای نظام ضعیف عمل کرده‌ایم و باید با ابزارهای نوین و تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خود هرچه بهتر خدمات نظام اسلامی را به سمع و نظر مردم برسانیم و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است، افزود: نقش‌آفرینی ویژه طلاب، روحانیون و مبلغان در تبیین ضرورت شرکت عموم مردم در انتخابات یک نقش ویژه است و باید عموم مردم آگاه باشند که حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی ضامن قدرت و امنیت ملی است.

این مقام مسئول یادآور شد: دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در این شهرستان، غیرقابل کتمان است و ده‌ها طرح و پروژه در طول این دولت شاهد مدعای ماست و مجموع ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه در سال ۱۴۰۲ که معادل ۷۰ درصد کل پروژه های استان همدان بود باعث سربلندی دولت سیزدهم در ملایر است.

انتخاب با بصیرت، یک وظیفه ملی-مذهبی است

رئیس اداره حقوقی درمان تامین اجتماعی استان همدان نیز گفت: همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است، انتخاب با بصیرت هم یک وظیفه است.

مجتبی شیراوند در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه در این بُرهه حساس تاریخی باید برای " بهترین انتخاب" تلاش کنیم، افزود: شرکت مردم در انتخابات علاوه بر اینکه حق طبیعی مردم در تعیین سرنوشت خویش است، تکلیفی الهی و ملی نیز محسوب می‌شود، در اسلام  حق و تکلیف با هم هستند یعنی هرجا حقی برای کسی وجود دارد، تکلیفی نیز برعهده " صاحب حق" وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات، موضوع فقط انتخاب یک فرد برای تصاحب یک جایگاه شغلی نیست، بلکه رأی دادن به معنای حمایت یا عدم حمایت از یک جریان فکری- اقتصادی- سیاسی و... است.

شرکت در انتخابات حق بزرگ و مهمی است

یک آموزگار دوره ابتدایی نیز با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات حق بزرگ و مهمی است، گفت: وظیفه‌ای است که ما باید به آن عمل کرده و در انتخابات شرکت کنیم.

مریم رهام در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: برخی از مردم فکر می‌کنند شرکت نکردن در انتخابات، یعنی رأی دادن به هیچکدام از گزینه‌های موجود و فکر می‌کنند رأی ندادن به معنای اعتراض به فهرست نامزدهای انتخاباتی است.

وی بیان کرد: از کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند می‌پرسم آیا با پایین آمدن درصد مشارکت، مشکلات معیشتی شما حل می‌شود؟ بنابراین باید با انتخاب آگاهانه بهترین و صالح‌ترین گزینه انتخاب شود.

با دستان خودتان، آینده فرزندان‌تان را بسازید

یک فعال فرهنگی در ملایر نیز با اشاره به اینکه تکلیف ما است که در سرنوشت کشور دخالت کنیم، گفت: برگزاری انتخابات؛ مظهر سه باور مهم به شمار می‌رود.

مرجان نظربیگی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: انتخابات؛ مظهر خداباوری است، چون تکلیف است، مظهر مردم باوری است، چون انتخابات مظهر اراده‌ آحاد مردم به شمار می‌رود و این مردم هستند که مسئولان کشور را با این وسیله انتخاب می‌کنند، همچنین مظهر خودباوری است، چون هر کسی که رأی در صندوق می‌اندازد، احساس می کند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شاید ما امروز به واسطه بی‌تدبیری و سوء مدیریت دولت‌های قبل و برخی مسئولان ناکارآمد، دچار مشکلات متعدد معیشتی، رفاهی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی باشیم، اما خدمات دولتمردان شایسته و لایقی چون شهید آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان هرگز از یاد ملت ایران پاک نمی‌شود.

نظربیگی با بیان اینکه منفعل بودن در این شرایط، آب در آسیاب دشمن ریختن است، تصریح کرد: با گذشت این همه سال ترور، بحران و توطئه دشمنان و منافقین و معاندین، ملت ایران به این سطح از پختگی رسیده‌اند که باید با دستان خودشان کشور و آینده فرزندانشان را بسازند؛ پس بهترین راه انتخاب فرد شایسته و اصلح، متعهد، با اخلاق؛ جهادگر و دلسوز و آگاه برای ریاست جمهوری است.

پشتوانه ای محکم برای نظام

در ادامه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ملایر بیان کرد: امروز هر برگه رایی که به صندوق‌ها انداخته می‌شود برای کشور بسیار با ارزش و با اهمیت است.

محمود ستاری در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت اظهار کنند، اظهار کرد: باید با رأی خود سرنوشتمان را تعیین کنیم و ادامه دهنده راه شهید جمهور شهید آیت‌الله رئیسی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha