• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403040503000
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

غدیر عید انتخاب اصلح و یأس و ناامیدی دشمنان است

غدیر عید انتخاب اصلح و یأس و ناامیدی دشمنان است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: غدیر عید انتخاب اصلح و یأس و ناامیدی دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی تبار» در جشن بزرگ عید سعید غدیر خُم در شهرستان آبدانان، بر لزوم شناخت واقعه غدیر، اظهار کرد: روز عید سعید غدیر، روزی است که دین و نعمت خدا بر بشر کامل و اسلام به عنوان دین کامل به جهان معرفی شد.

وی تصریح کرد: بعد از واقعه غدیر، خواص طرفدار حق سکوت کردند و خواص طرفدار باطل و کسانی که عدل امام علی(ع) را بر نمی تافتند و مانع زیاده خواهی آنان بود، جریان امامت و ولایت خدایی را تغییر دادند و علی(ع)، عدالت و قرآن کریم را خانه نشین کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مظلومیت شیعه و شهادت حضرت امام حسین(ع) نتیجه غفلت خواص و مردم آن زمان از واقعه غدیر خم بود، تصریح کرد: اربعین فصل بیداری کسانی است که در یاری امام حسین(ع) کوتاهی کردند و تا امروز قرن ها گذشته و برای آن غفلت در غدیر، هزینه های سنگینی پرداخت شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه امروز نگاه دنیا و مظلومان و آزادیخواهان جهان به جمهوری اسلامی است، یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، امید در دل مظلومان، آزادیخواهان و مسلمانان جهان روشنی یافته و جبهه مقاومت در برابر ستم و ظلم جهانی و رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن ایستاده است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی فصل بیداری را برای جامعه بشری ترسیم کرده است، افزود: اربعین حسینی، فصل بیداری و آگاهی بخشی است، از برکت انقلاب اسلامی اربعین، رونق دیگری پیدا کرده امروز مشتاقان اربعین و مسلمانان جهان از سراسر دنیا به کربلا می آیند و این جمعیت ده ها میلیونی، دنیا را به خود متوجه کرده است.

امام جمعه ایلام با تأکید بر احیای شناخت آحاد ملت های دنیا از واقعه غدیر، ابراز کرد: غدیر امروز باید در جهان احیا شود، امروز دنیا تشنه عدالت گستری است، با معرفی عید غدیر خم، امام علی(ع) و ولایت امام معصوم(ع)، می توانیم ظهور را به دنیا معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار در ادامه با اشاره به اینکه غدیر، عید انتخاب اصلح و میدان شایسته سالاری و یأس و ناامیدی کفار و منافقین است، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، نوری از انوار عید غدیر و عاشورای امام حسین(ع) است، فرهنگ بیدارگر اربعین حسینی(ع) و هدایت‌های الهی مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام القرای جهان اسلام را به تکیه گاهی مطمئن و امید آفرین برای محرومین و مستضعفین و مسلمانان جهان تبدیل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از نقش ارزنده مردم ولایتمدار و عالم پرور شهرستان آبدانان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، یاد آور شد: موضوع مهم انتخابات پیش روی یکی از آوردگاههای اثرگذار ملی است که حضور همه جانبه و حماسی مردم قدرشناس استان ایلام و اقصی نقاط ایران بزرگ در این انتخابات، تضمین کننده امنیت، آرامش و رافع مشکلات کلان اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

وی با تبیین نقش شرارت‌انگیز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه عالم، تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و شرارت اسرائیل غاصب تمام توان خود را به کار گرفته تا بین ملت عزیز ایران و صندوق‌های رأی جدایی بیندازند و از این آب گل‌آلود، ماهی مقصودشان را به دست آورند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی‌ دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان ایلام، امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی مردم متعهد و وطن دوست ایران بزرگ در روز هشتم تیرماه با انداختن رای خود به صندوق و انتخاب رئیس جمهوری متدین، متخصص، خادم و انقلابی، دین خود را به خون پاک شهدا و ایثارگران و به خصوص رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت ادا خواهند کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha