• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040502964
  • خبرنگار : 71516

نتانیاهو دولت آمریکا را خشمگین کرده است

نتانیاهو دولت آمریکا را خشمگین کرده است

اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره معامله تبادل اسرا با حماس، خشم دولت جو بایدن را برانگیخت.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت از تبادل پیام‌های تند و شدیداللحن بین دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت اخیر به دنبال اظهارات نتانیاهو درباره معامله تبادل اسرا با حماس خبر داد.

نتانیاهو روز دوشنبه تاکید کرد وی آماده امضای معامله جزئی با حماس برای آزادی برخی اسرا در نوار غزه است اما به جنگ بعد از آتش بس انسانی ادامه خواهد داد.

این اظهارات موجب خشم شدید واشنگتن شده است. مسوولان آمریکایی معتقدند که این اظهارات فشار بر جنبش حماس را از بین می‌برد.

مسوولان آمریکایی از نتانیاهو خواسته‌اند تا علنا حمایت کامل خود را از طرح جو بایدن برای آتش بس در غزه اعلام کند.

به گفته رسانه‌های عبری تیم نتانیاهو برای آرام کردن آمریکایی‌ها با این ادعا که تغییری در سیاست اسرائیل وجود ندارد، تلاش کرد.

در این راستا روزنامه هاآرتص گزارش داد: رژیم صهیونیستی پیامی را برای آمریکا فرستاد مبنی بر اینکه اظهارات نتانیاهو درباره معامله اسرا به معنای تغییر در موضع تل‌آویو درباره این پرونده نیست.

مسوولان ارشد دولت آمریکا از اظهارات نتانیاهو ابراز ناامیدی کرده و هشدار دادند که این اظهارات آسیب واقعی به تلاش‌ها برای معامله تبادل اسرا می‌زند.

روزنامه هاآرتص نوشت اظهارات علنی نتانیاهو درباره تمایلش برای ازسرگیری جنگ بعد از پایان مرحله اول معامله تبادل اسرا خشم شدید کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا را برانگیخت.

پیام رژیم صهیونیستی مسوولان ارشد آمریکایی را قانع نکرد و آنها تاکید کردند که اظهارات نتانیاهو موضع حماس را در عرصه بین‌المللی تقویت می‌کند.

یک مسوول ارشد آمریکایی به یک مسوول صهیونیست گفت: دولت بایدن طی سه هفته گذشته تلاش زیادی برای فشار بین‌المللی بر حماس برای قبول توافق به ویژه از طریق قطر و مصر انجام داد. اظهارات نتانیاهو فشار بر حماس را کاهش خواهد داد و باعث می‌شود حماس بگوید خود اسرائیل به این توافق پایبند نیست.

خشم آمریکا باعث شد تا نتانیاهو در جلسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بگوید که این رژیم همچنان به طرح بایدن برای آتش‌بس در غزه پایبند است.

اخیرا انتقاد نتانیاهو از آمریکا به دلیل تأخیر در ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی نیز موجب تنش در روابط دو طرف شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha