• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040502877
  • خبرنگار : 50616

دورهمی دو کیلومتری آملی‌ها در جشن بین‌المللی غدیر

دورهمی دو کیلومتری آملی‌ها در جشن بین‌المللی غدیر

ایسنا/مازندران پایتخت نخستین حکومت علویان در شب جشن بزرگ وهمایش بین‌المللی غدیر با حضور هزاران نفری شهروندان آملی در مهمانی و دورهمی به طول دو کیلومتری خاطره ساز شد.

جشن دو روزه و بین‌المللی غدیرخم در شهرستان آمل با برپایی حدود ۱۱۵موکب مردمی درمسیر حدود ۲ کیلومتری میدان قائم(عج) تا میدان ۱۷ شهریور با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران مسئولان شهرستان آمل افتتاح شد.

استقبال پرشور قشرهای مختلف مردمی درمسیر موکب‌های برپا شده، باعث غافلگیری مسئولان برگزارکننده این جشن وهمچنین میهمانان خارجی دعوت شده به این همایش بین‌المللی شده بود.

در شب نخست برپایی این جشن، گروه‌های موسیقی و امیری خوان‌ها، گروه‌های سرود نوجوان، سخنرانی درخصوص تبیین واقعه غدیر برای گروه‌های مختلف مردمی که درایستگاه مرکزی این همایش تجمع کرده بودند و موکب‌های برپا شده، برنامه اجرا کردند.

 خانم« کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی مسلمان ساکن ایران، به همراه میهمانی از عراق، یمن و افغانستان به عنوان مهمان ویژه جشن بزرگ و بین‌المللی عیدغدیرخم به شهرستان آمل سفر کردند.

دورهمی دو کیلومتری آملی‌ها در جشن بین‌المللی غدیر

امام جمعه آمل درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: برای این جشن وهمایش بین‌المللی از نمایندگان ارشد فرهنگی کشورهای زیادی  دعوت رسمی شده بود که درنهایت چند گروه از چهار کشور درآمل حاضر شدند.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان افزود: هدف اصلی ازدعوت نمایندگان ارشد فرهنگی این کشورها، اعلام سابقه تاریخ شیعه و آثاری که درخصوص امام علی(ع) وعترت(ع) نوشته‌اند وهمچنین مراکز علمی وپژوهشی که دراین کشورها درحوزه‌های اعتقادی و ترویج شیعه تلاش می‌کنند، درهمایش بین‌المللی جشن غدیر درآمل معرفی و ارائه کنند.

شور و نشاط اجتماعی همزمان با جشن غدیر

امام جمعه آمل با بیان اینکه در مسیر بلوار امام خمینی از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم (عج) موکب مردمی برپا شده است، تصریح کرد: موکب‌هایی که برپا شده درهر شب به بیش از ۵ تا ۱۰ هزار نفر پذیرایی واطعام دهی از شهروندان و میهمان‌ها، ارائه خدمات عمومی، بهداشتی و درمانی، توزیع وعرضه کالاهای فرهنگی ازجمله عرضه محصولات پوشش عفاف وحجاب و همچنین عرضه کتاب هایی درخصوص امام علی(ع)، واقعه غدیرخم، ولایت پذیری و عترت پیامبر(ص) خدمات و محصولات خودشان را عرضه کردند .

دورهمی دو کیلومتری آملی‌ها در جشن بین‌المللی غدیر

وی افزود: حضور پرشور مردم درجشن غدیر درمسیر موکب‌ها، نشان دهنده باور درونی آنها به ولایت امیرالمومنین(ع) و پایبندی آنها به اعتقادهای دینی است.

امام جمعه آمل گفت، شور ونشاط اجتماعی و دینی که درشهرآمل به عنوان پایتخت علویان درشب جشن عید غدیرخم برپا شده است، یک پیام مهم و ارزشی به جهان داشت، که هجمه‌های دشمنان برای دورکردن مردم از اعتقادهای دینی همواره شکست خورده است.

دورهمی دو کیلومتری آملی‌ها در جشن بین‌المللی غدیر

روز دوم این جشن نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ سه شنبه درمسیر میدان قائم(عج) تا میدان ۱۷شهریورآمل درمسیرموکب‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۰۹:۳۷

عالی من خودمم بودم

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۷:۴۱

عالی بود