• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040402837
  • خبرنگار : 50663

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان:

عدم شرکت در انتخابات، محروم کردن خود از یک فرصت است

عدم شرکت در انتخابات، محروم کردن خود از یک فرصت است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان با بیان اینکه مردم در انتخابات شرکت و کسی که بهتر از بقیه است را انتخاب کنند، کفت: شرکت نکردن، محروم کردن خود از یک فرصت است.

سیدمجتبی حسینی امروز ۴ تیرماه در نشست «چرا در انتخابات شرکت می‌کنم» که در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: اتفاق غدیر و انتخابات کاملا به هم مرتبط هستند. رشته انتخابات را در غدیر می‌توانیم پیدا کنیم. در یکی از روایات، زیادبن محمد می‌گوید آیا برای مسلمان غیر از جمعه و عید اذهاب، عید دیگری است؟ حضرت در پاسخ فرمودند روز نصر از همه اعیاد بزرگتر هست.

وی افزود: در روایات دیگر بیان می‌شود که در این روز چه کاری انجام شده است؟ پیامبر گفتند، روز غدیرخم با فضیلت‌ترین روز امت من است و خداوند امر کرده که من علی را به عنوان علم امت انتخاب کنم. کسی که مردم به‌واسطه آن مسیر را انتخاب و راه را پیدا می‌کنند، بعد از من مردم به وسیله او هدایت می‌شوند. در غدیر خدا دین را کامل و نعمت را بر امت تمام کرده است.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان ادامه داد: مسئله ولایت بخشی از دین است. خداوند به پیامبر فرموده آنچه بر تو درباره علی نازل شده ابلاغ کن که اگر این کار را نکنی، رسالت خود را انجام ندادی. مولا به معنای دوستی نیست، به معنای مرکز ولایت و اختیارداری است. ملاک حق و باطل بودن در بیان و اجرای اسلام است.

حسینی اضافه کرد: امام صادق در خصوص ولایت فرمودند ولایت آنقدر مهم است که هر پیامبری آمد، آن روز را عید قرار داد و روز عهد مقبول است. ولایت به معنای محبت نیست، از جمله فروع دین تولی و تبری است که تولی یعنی پذیرش ولایت و تبری یعنی پشت کردن به هر چیزی جز ولایت.

وی با بیان اینکه خداوند در مسئله خلقت انسان، او را آزاد آفریده و به او اختیار داده است، گفت: به انسان عقل داده تا احسن را انتخاب کند. در جایی که حضرت علی و پیامبر است، اگر غیر آنان را قبول کنی، نه شرعی است و نه عقلانی.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان بیان کرد: روش انبیا این نبوده است که که خود را بر دیگران مسلط کنند. خدا در قرآن می‌فرماید «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» ما پیامبران خود را با مسائل واضح فرستادیم و با آنان کتاب و ملاک حق و باطل را نازل کردیم برای اینکه مردم اقامه عدل کنند. بنابراین انبیا دعوت و ارشاد می‌کردند و وقتی مردم ارشاد را می‌پذیرفتند، حکومت تشکیل می‌شد. اگر کسی توطئه می‌کرد و حکومت را به‌هم‌می‌ریخت، انبیا به وسیله مردم دفاع می‌کردند.

وی افزود: پیامبر ۱۳ سال در مکه مردم را به دین دعوت کرد، اما اجبار نکرد، ارشاد کرد. مردم مدینه از پیامبر دعوت کردند که به مدینه رود و حکومت تشکیل دهد. از طرف دیگر فشار قریش باعث شد حضرت به مدینه هجرت کنند و مردم مدینه از پیامبر استقبال کردند.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان ادامه داد: پیامبر توصیه کردند که عالم‌ترین علی است و باید زمام امور در دست حضرت علی(ع) باشد. ولی وقتی مردم با دیگری بیعت کردند، حضرت علی(ع) شمشیر به دست نگرفت. روش حضرت علی(ع) روش پیامبر اکرم(ص) بود. ایشان نیز ارشاد و هدایت کردند.

حسینی بیان کرد: وقتی حضرت علی زمام حکومت را گرفتند که عامه مردم با ایشان بیعت کردند. وقتی اصرار کامل و اتفاق نظر بر حضرت شد، ایشان بین مردم حاضر شدند و حکومت را تشکیل دادند و بعد از آن محکم در مسئله عدالت ایستادند. گفتند من در آزمون سخت شما را قرار می‌دهم تا غربال کنم و عدالت در جامعه گسترش پیدا کند. این بیعت حضرت بود که حکومت تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه ولی فقیه نائب عام امام زمان است و واجب شرعی و عقلی است که مردم از او حمایت و پیروی کنند، گفت: هیچ جای دنیا نداریم که رهبری در سطح علمی و تقوای رهبر ما داشته باشند. نسبت به بقیه اجزای نظام نیز نظام ما مبتنی بر آراء مردم است. بیعت کردن و رای دادن واجب است، اما اگر فردی رای ندهد، کسی او را الزام نمی‌کند.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان اظهار کرد: محبت، الفت و هماهنگی نظام با مردم، باعث حسن تعامل با مردم و مشارکت دادن آنان است. نظام ما اسلامی مردمی است. اصل اسلامیت نظام ما در قانون اساسی با رای مردم، نظر فقها و آنچه در دین است، تعیین می‌شود.

قوانین ایران از همه دنیا مردمی‌تر و عاقلانه‌تر است

حسینی ادامه داد: ما می‌توانیم نظام جمهوری اسلامی را با سایر نظام‌های دنیا مقایسه و اثبات کنیم قوانین ما مردمی‌تر، عاقلانه‌تر و حکیمانه‌تر است. خدا را شکر در طول ۴۵ سال با وجود تمام مشکلاتی که ایران ما داشته است، خداوند نصرت کرد و کشور ایران پیشرفت عظیمی را بدست آورد. آن هم در شرایطی که ابرقدرت‌های دنیا در مقابل جمهوری اسلامی موضع منفی داشتند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور است و آن را تکذیب نمی‌کنم، گفت: اما در مجموع به دلیل عنایات خداوند، با وجود تمام سختی‌ها و دشمنی‌ها به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم و خداوند را از این بابت شکر می‌کنیم.

عدم شرکت در انتخابات، محروم کردن خود از یک فرصت است

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان بیان کرد: انسان وظیفه دارد بر اساس مبانی دینی و عقلانی در انتخابات شرکت و احسن را انتخاب کند و به کسی رای دهد که می‌تواند پیش خدا پاسخ دهد.‌ قرار نیست بهترین، قطعا ایده‌آل باشد. کشور به نظام و دولت نیاز دارد، چه خوب و چه بد باشد. وجود بد بهتر از عدم آن است.

حسینی اظهار کرد: مردم در انتخابات شرکت و کسی که بهتر از بقیه است را انتخاب کنند. شرکت نکردن، محروم کردن خود از یک فرصت است. در هر صورت دولتی تشکیل خواهد شد و احسن افراد روی کار می‌آید، اما هر چه افراد بیشتری شرکت کنند، برای ما نمره مثبت‌تری است چون یکی از مقیاس و میزان‌ها در رشد سیاسی ملت، مشارکت در امور انتخابات است و این انتخاب به ایران عزت می‌دهد.

وی اضافه کرد: من ۱۲ سال در سوریه بودم و الان هم ۹ سال در عراق هستم. اگر وضع مردم دنیا را ببینید، متوجه می‌شوید که بسیار شیفته جمهوری اسلامی هستند. در عراق وضع زندگی با وضع زندگی ایران خیلی فرق دارد. خانه‌های حاشیه شهر ما به مراتب از منازل نجف و کربلا بهتر است. ما نمی‌گوییم اشکال وجود ندارد، اما نعمت خدا را نیز باید ببینیم.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان گفت: موقع شهادت سردار سلیمانی برای اولین بار در صحن امیرالمومنین فریاد مرگ بر آمریکا بلند شد. در سراسر عراق مجالسی برای شهید سلیمانی با هزینه‌های شخصی خود گرفتند. قبل شهادت در عراق آشوب بدی ایجاد شده بود. کنسولگری جمهوری اسلامی سه بار در نجف آتش گرفت و مردم در حالت تحیر بودند، ولی وقتی جنازه شهید سلیمانی آمد مانند سیلی تمام آشوب‌ها را جمع کرد.

حسینی بیان کرد: در شهادت شهید رئیسی نیز، بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ مجلس برای او گرفته شد. مجلسی که برای ایشان در نجف گرفتیم حدود ۳ الی ۴ هزار نفر شرکت کردند که بی‌نظیر بود.

وی تاکید کرد: باید برای این انتخابات ارزش قائل باشیم. ملت ایران به عنوان ملت استکبارستیز در دنیا شناخته می‌شود. اسرائیل و آمریکا با دشمنی علیه ما، در حقیقت خودشان را خراب می‌کنند. هر چه دشمنی دشمن بیشتر باشد، دلیل بر حقانیت ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha