• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040402822
  • خبرنگار : 50649

به کسی رأی دهیم که در برابر نظام استکبار بایستد

به کسی رأی دهیم که در برابر نظام استکبار بایستد

ایسنا/فارس  رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس گفت: به پرچمداری رأی می‌دهیم که این مسیر درست تاریخ را ادامه و قوت ببخشد و باورمندی‌اش به استقامت و عدم سازش در برابر سیاست‌های نظام استکبار بیشتر از دیگران باشد.

محسن جاجرمی‌زاده امروز، ۴ تیرماه در نشست دانشگاه پیام‌نور فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که ملت ایران در غم از دست دادن یکی از بهترین رجال آرمان‌های انقلاب عزاداری می‌کند، در پی آن است که جانشین برحق شهید رئیسی را بر کرسی ریاست جمهوری بنشاند و از هر گونه ایجاد خللی در رکن اجرائی کشور جلوگیری کند.

وی با بیان چند نکته در باب انتخابات پیش‌رو، افزود: ما از بی‌اخلاقی‌ها خیری ندیدیم و نخواهیم دید، این را همگی به روشنی درک کرده‌ایم و شهید رئیسی این را به ما آموخت که هویت جمعی ماست که به ایران اسلامی اقتدار می‌بخشد و این ممکن نیست مگر اینکه از طریق احترام به یکدیگر و حفظ حرمت و ارزش‌های انسانی، در محیط کار و تلاش، نگاهمان به یکدیگر مثبت و به دور از تخاصم و کینه‌های شخصی و سلیقه‌ای باشد، در غیر این‌صورت نمی‌توانیم کار جمعی انجام دهیم و به‌صورت فردی هم دستیابی به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی امکان پذیر نیست.

جاجرمی‌زاده ادامه داد: اگر همه به اخلاقیات پایبند باشیم باید در رأس نظام اجرائی کشور، اخلاق‌مدارترین فرد را انتخاب کنیم که به هویت جمعی ما عمق و انسجام دهد. به پرچمداری رأی می‌دهیم که این مسیر درست تاریخ را ادامه و قوت بخشد و باورمندی‌اش به استقامت و عدم سازش در برابر سیاست‌های نظام استکبار بیشتر از دیگران باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس خطاب به دانشگاهیان گفت: مردمی بودن صفت برجسته شهید خدمت ما بود، به ما یاد داد خودمان را از دیگران و مردم جدا نکنیم. مسئولان هیچ برتری نسبت به دیگران ندارند و جز تقوی، علم و عدالت‌خواهی صفت دیگری نمی‌تواند آن‌ها را نسبت به دیگران برتری دهد.

وی اظهار کرد: شهید خدمت ویژگی مدیران بوروکرات نظام اداری و پشت میزنشین و کسانی که از بیت‌المال برای حفظ منافع شخصی استفاده می‌کنند و منافع جمعی و جناحی خود را بر جامعه ترجیح می‌دهند در اذهان مردم از بین برد و نشان داد که تواضع در برابر مردم می‌تواند برای شنود موثر، شناخت مشکلات و پیدا کردن راه‌حل‌ها بهترین منش و سیره مدیریتی باشد.

جاجرمی‌زاده اضافه کرد: با توجه به صحبت‌های گفته شده به کسی رأی می‌دهیم که این سبک و سیره مدیریتی را بیش از دیگران باور دارد و به آن عمل می‌کند. شهید جمهور با فساد و ظلم مبارزه کرد و طرفدار عدالت بود، اشرافی‌گری را بر نمی‌تابید و با کسانی که به بیت المال طمع داشتند، هم در رأس قوه قضائیه و هم در مسند ریاست جمهوری مبارزه می‌کرد و خودش پیشقدم بود.

وی بیان کرد: این سیره و سنت حسنه است که فاصله دولت ـ ملت را کاهش می‌دهد و امید را در دل محرومین و مستضعفین جامعه صد چندان می‌کند و مردم را به این باور می‌رساند که جامعه اسلامی متفاوت از جامعه سرمایه‌داری و ثروت‌اندوزان است که مقدرات جهان را در دست گرفته‌اند و با ثروت‌های کلان سلطه خود را بر جامعه جهانی مستحکم می‌کنند. پس فردی را در راس قوه مجریه قرار می‌دهیم که این وجه امتیاز راهبردی نظام اسلامی را نسبت به سایر نظام‌های رایج سرمایه‌داری جهان به بهترین شکل بتواند پیاده کند و در عمل تحقق بخشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس با اشاره به افراد خداباور و وجدان‌های بیدار دانشگاه افزود: این رئیس جمهور خستگی ناپذیر، رئیسی شهید، استقامت و پایداری در راه اهداف بلند انقلاب اسلامی را به طور کامل به منصه ظهور رساند. استقامتی که زبانزد بود و در عمل نشان داد که پایداری در مقابل ظلم دشمنان و استکبار جهانی هزینه‌اش بسیار کمتر از سازش در مقابل زورگویی‌های آنان است.

وی ادامه داد: شهید خدمت مرزبندی خودش را با دشمنان حفظ کرد و به آنان باج نداد، هدف‌های زیاده‌خواهانه آن‌ها را برای رسوخ در خط مقاومت برنتابید و استواری جبهه مقاومت را در منطقه ایجاد کرد به طوری که امروزه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم نه تنها مسئله اصلی جهان اسلام است بلکه تبدیل به دغدغه اصلی تمام آزادی‌خواهان جهان با نظام سلطه شده است. چنین مسیری به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ما را در سمت درست تاریخ قرار می‌دهد و یاری دادن این راه است که ما را در محضر خدای متعال در زمره صالحین عالم منظور می‌دارد.

جاجرمی‌زاده با تأکید بر اینکه دانشگاهیان دغدغه‌مند تردید نداشته باشند که بزرگترین نعمتی که خدای متعال در این برهه از تاریخ به ما عطا کرده است نظام اسلامی است، گفت: بعد از قرن‌ها تحت پرچم امام رضا(ع) و اهل بیت(ع)  پیروزی انقلاب اسلامی به ما مردم این عصر، هدیه شده است. قدر آن را بدانیم، کم و کاستی‌های آن به همه ما بر می‌گردد و افتخار نقاط قوت آن برای همه ماست، پس مهم‌ترین مسئله، حفظ اصل این نظام مقدس است که بنا به فتوای تاریخی امام، اوجب واجبات شرعی و دینی همه ماست.

وی تأکید کرد: همه اختلاف سلیقه‌ها و تفکرات را برای پیشبرد و تقویت اصل نظام قبول کنیم و بدانیم که برای رسیدن به اهداف و اصول والا و مشترکمان تنها راه، متقاعد کردن و نشان دادن کارآمدی روش‌ها و تفکراتمان در عمل است. کینه و خصومت را در دل‌هایمان راه ندهیم و برای ایران سرافراز پا به عرصه انتخابات بگذاریم و به همه دشمنان نشان دهیم که ما علی‌رغم همه اختلاف سلیقه‌ها و روش‌ها در راه رسیدن به آرمان‌های مشترک، پای کار وطن خود ایستاده‌ایم و ان‌شاءالله با بالا بردن مشارکت در انتخابات پایه‌های مشروعیت این نظام را قوت می‌بخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha