• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040402809
  • خبرنگار : 50646

رئیس بنیاد نخبگان گیلان عنوان کرد

لزوم تشکیل دبیرخانه هیئت‌های اندیشه ورز در گیلان

لزوم تشکیل دبیرخانه هیئت‌های اندیشه ورز در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به اهمیت تشکیل دبیرخانه هیئت‌های اندیشه ورز در استان، گفت: این دبیرخانه وظیفه هماهنگی تمام هیئت‌ها را به منظور بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها بر عهده دارد.

فرهاد شیرینی امروز چهارم تیرماه در دیدار با سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی یک ظرفیت برای کمک و رشد ارتقاء جامعه است، اظهار کرد: این ظرفیت در سال‌های بعد از انقلاب مورد استفاده قرار گرفته شده و یکی از ثمرات آن مجموعه رویان بوده که فعالیت‌های آن در سطح دنیا توسط صاحب نظران مورد تایید است.

وی با اشاره به آغاز همکاری رسمی و جدی بین سازمان جهاد دانشگاهی گیلان و بنیاد نخبگان، افزود: این همکاری به عنوان یک پایلوت در استان اجرا می‌شود که می‌توان نقاط ضعف و قوت این همکاری را مورد بررسی قرار داد و سپس این همکاری در سطح کشور گسترش یابد.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان، شناسایی، توانمندسازی و کمک به اثرگذاری را از برنامه‌های این بنیاد ذکر کرد و گفت: همه این موارد در قالب طرح‌های مختلف انجام می‌شود و افرادی که با این زمینه هم‌خوانی دارند تحت حمایت بنیاد به فعالیت می‌پردازند.

شیرینی با بیان اینکه محققان و دانشگاهیان از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی یا بخش‌های مختلف مطلع نیستند، تاکید کرد: حضور جهاد دانشگاهی در وبینارهای آموزشی این بنیاد که به صورت کشوری برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط نخبگان با جهاد دانشگاهی و آشنایی با این سازمان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه استعدادهای برتر تمرکزشان در مراکز علمی و دانشگاه‌ها است، گفت: این بدان معنی نیست که ما خارج از این مراکز نخبه‌ای نداشته باشیم ، تجربه به ما نشان داده بعضا افرادی هستند که دانشگاه نرفته‌اند اما براساس تجربی به حدی از دانش رسیده‌اند که می‌توانیم زمینه فعالیت آنها را برای مشارکت فراهم کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به اهمیت توانمندسازی نخبگان، تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت و تخصص جهاد دانشگاهی استان به خصوص در فناوری پیشرفته (High Tech) حائزاهمیت است.

شیرینی با اشاره به برگزاری وبینارهای مختلف در راستای توانمندسازی نخبگان، خاطرنشان کرد: اگر در بخش رویان موارد تخصصی آموزشی را مطرح کنیم قطعا مورد توجه اساتید و نخبگان قرار می‌گیرد، این دوره‌ها در توانمندسازی و ارتباط دو طرفه موثر است.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان خواهان استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات است، گفت: نخبگان، استعدادهای برتر و آحاد جامعه می‎‌توانند در این زمینه کمک کنند، در بسیاری از مشکلات ممکن است دانشگاهیان از آن مطلع نباشند یا آنها را نبینند، اما آحاد جامعه با آن روبرو شده وبرای آن برنامه دارند و خود این مهم طلب می‌کند تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم؛ در این زمینه همکاران و پژوهشگران شما می‌توانند به بنیاد نخبگان کمک کنند.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان با بیان اینکه معضلات ما از مشکلات کوچک تشکیل شده و در هیئت اندیشه ورز این مسائل بررسی می‌شود، افزود: در این نشست‌ها متخصصان که الزاما از دانشگاه نیستند مشکلات را به چند مسئله به ترتیب اهمیت مرتب و برای آنها راهکار ارائه می‌کنند، متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی در استان حاضر نشدند که در زمینه حمایت‌های معنوی با بنیاد همکاری و از نتایج طرح استفاده کنند.

شیرینی با اشاره به نگاه خوب استاندار گیلان برای حمایت از بنیاد نخبگان، گفت: برخی از نمایندگان مجلس نیز آمادگی خود را برای حمایت از بنیاد نخبگان در سطح استان و کشور اعلام کرده‌اند، که همه این نگاه‌ها خوب و اثرگذار است، بایدجامعه نخبگان به یک اجماع برسد و این محقق نمی‌شود مگر اینکه از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به ماموریت‌های تمام سازمان‌ها، افزود: همه سازمان‌ها نقاط مشترک زیادی دارند که اگر این نقاط مشترک در یک جا جمع شود می‌توان کارهای بسیار زیادی انجام داد.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به ارائه درخواست این بنیاد به استاندار گیلان برای تشکیل دبیرخانه هیئت‌های اندیشه ورز در استان، گفت: این دبیرخانه وظیفه هماهنگی تمام هیئت‌ها را برعهده دارد تا در طرح‌های پژوهشی نیروها در یک مرکز متمرکز شود تا چند مرکز همزمان در یک حوزه فعالیت نکنند، این مهم باعث صرفه‌جویی در وقت و بهره‌مندی از تمام متخصصان در آن حوزه مطالعاتی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha