• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040402770
  • خبرنگار : 50649

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

رئیس‌جمهور در چارچوب قوانین حرکت کند

رئیس‌جمهور در چارچوب قوانین حرکت کند

ایسنا/فارس نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که رئیس‌جمهور آینده باید در حوزه سیاست خارجی علاوه بر توانمندی، حرفی برای گفتن داشته باشد و در چارچوب قوانین حرکت کند.

جعفر قادری امروز ۴ تیرماه در نشست خبری ستاد قالیباف در شیراز با بیان کارهای اجرایی قالیباف، تصریح کرد: مسئولیت‌هایی که قالیباف در حوزه اجرایی در شهرداری، نیروی انتظامی، قرارگاه خاتم و نیروهای مسلح داشته است، نشان داد وی فردی توانمند و مقتدر است و جسارت اجرایی کردن قوانین را دارند. باید برای فعالان اقتصادی گشایش ایجاد کنیم، نمی‌شود و نمی‌گذارند نشان از ضعف است.

وی با اشاره به شوک ناشی از سقوط بالگرد حامل شهید آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور، گفت: بعد از این حادثه، گزینه‌های مورد نظر برای ریاست جمهوری مشخص شد و انتخابات دوره چهاردهم در پیش رو قرار دارد.

قادری با بیان اینکه سمت و سوی نامزدهای انتخابی به سمت برنامه هفتم توسعه است،‌ افزود: در دولت سیزدهم هماهنگی بسیار خوبی بین مجلس و دولت برقرار بود و برنامه‌ها بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و در چهارچوب قانون جرا می‌شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخلاف دیگر برنامه‌ها که جامع هستند، برنامه ششم توسعه یک برنامه مسئله محور بود و اعتقاد داشت به جای اینکه در همه موضوعات ورود کنیم به مسائل اصلی کشور پرداخته شود.

قادری اظهار کرد: جلساتی که در مجلس و در دفتر قالیباف برگزار می‌شد در نهایت به یک کار منسجم و پخته رسید که می‌تواند مبنای کار همه قرار بگیرد و نامزدها برنامه خود را بر این اساس تنظیم کنند، ولی برای رسیدن به اهداف این برنامه نیاز است هر کدام از نامزدها سیاست‌های مد نظر خود را بیان کنند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث فضای کسب و کار، قانون کلیدی و شاخص تسهیل صدور مجوزها را تصویب کردیم که مورد تمجید رهبری قرار گرفت.

وی افزود: آخرین قانونی که شهید رئیسی ابلاغ و تصویب کردند، قانون تأمین تولید زیرساخت‌ها بود. قانونی مترقی و کاملی که در حوزه تأمین مالی، برای زیرساخت‌های بخش دولتی می‌تواند استفاده شود و خلأهایی را که در حوزه‌های مختلف داشتیم، قانون تأمین مالی زیرساخت‌ها می‌تواند به نوعی گره‌گشایی کند.

قادری بیان کرد: استفاده از فناوری اطلاعات، اجرایی‌سازی قوانین، شفافیت‌سازی و مردم‌سازی ۴ محور کلی بود که قالیباف در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در شرایطی که مجموعه تحت فشار و تحریم بود و کارشکنی‌ها و عدم همراهی مجلس و شورای نگهبان و کم کاری‌های دیگر را توجیه نکرد و نشان داد در زمینه‌های اجرایی توانمند است.

قادری ادامه داد: قالیباف سابقه کار اجرایی در حوزه‌های مختلف دارد و از محدودیت‌ها فرصت ایجاد کرده است و از آن فرصت کار و سازندگی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید سلسله مراتب را طی کرده باشد، تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد رئیس جمهور شود باید تجربه داشته باشد، در پست‌ها و جایگاه‌های مختلف کار کرده و سلسله مراتب را طی کرده باشد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور منتخب باید در داخل کشور توانمندی و ظرفیت‌ها را بسنجد و با توجه به مسائل اقتصادی پایه‌های اقتدار ملی را محکم کند. یقیناً زمانی که مسائل اقتصادی کشور حل شد می‌توانیم در سیاست خارجی هم تأثیر بسزایی بگذاریم.

شائبه‌های اخیر مطرح شده در رابطه با کناره‌گیری برخی از کاندیداها صرفاً جنبه گمانه‌زنی دارد

رئیس شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی آینده‌سازان ایران محمدباقر قالیباف در جنوب کشور نیز در این نشست خبری گفت: شائبه‌های اخیر مطرح شده در رابطه با کناره‌گیری برخی از کاندیداها صرفاً جنبه گمانه‌زنی دارد و هر گونه تصمیمی در این رابطه به صورت فراگیر و رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

سعید زحمت‌کشان با تأکید بر اهمیت مشارکت آحاد جامعه در انتخابات سرنوشت‌ساز پیش‌رو، گفت: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فرصتی فراهم شده است، تا طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف سیاسی در این عرصه سیاسی به رقابت بپردازند و خوشبختانه این موضوع محقق شده است.

وی در رابطه با اجماع برخی از نامزدهای هم‌سو این رقابت‌های انتخاباتی، گفت: هر گونه تصمیم و اجماع‌سازی در این رابطه بر اساس راهبردهای جبهه انقلاب است که شائبه‌های اخیر مطرح شده در رابطه با کناره‌گیری برخی از کاندیداها صرفاً جنبه گمانه‌زنی دارد و هر گونه تصمیمی در این رابطه به صورت فراگیر و رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی آینده‌سازان ایران محمدباقر قالیباف در جنوب کشور با اشاره به اینکه انتخاب گزینه اصلح علاوه بر مشارکت از اولویت‌های جدی ما در عرصه انتخابات است، افزود: هر چند کاندیدها از پیشینه مدیریتی لازم برای انتخاب عنوان ریاست‌جمهوری برخوردار هستند اما ملاک و معیار انتخاب باید شخصیت اصلح به نسبت دیگر نامزدها باشد تا بتواند مدیریت مناسبی در قوه مجریه داشته باشد.

وی در رابطه با فعالیت‌های انجام گرفته ستاد آینده‌سازان ایران در استان‌های جنوبی با محوریت فضای مجازی، گفت: اولویت ما در تبلیغات و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های قالیباف در بستر فضای مجازی و با به‌کارگیری سکوهای داخلی و خارجی هدف‌گذاری شده است که با همکاری مسئولان این ستاد در کمیته‌های تخصصی مختلف و همچنین فعالیت‌های میدانی در مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت با مشارکت مردم به صورت مستمر انجام می‌شود.

زحمت‌کشان، تجربه و پیشنیه مدیریتی این نامزد انتخاباتی را یکی از ملاک‌های انتخاب شخصیت عالی در قوه مجریه معرفی کرد و گفت: تشکیل دولت چهاردهم و معرفی کابینه یکی از اقدامات اولیه رئیس‌جمهور آتی است که فرد منتخب اگر کارآمد و تجربه مدیریتی لازم و بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها داشته باشد؛ دولت جدید با توان بالایی امکان خدمت به مردم خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha