• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040402755
  • خبرنگار : 50616

ملی‌پوش مازندرانی گراپلینگ و پانکریشن ایران:

انتخابات امید تازه در دل ملت ایجاد می‌کند/پایبندی ورزشکاران به نظام اسلامی

انتخابات امید تازه در دل ملت ایجاد می‌کند/پایبندی ورزشکاران به نظام اسلامی

ایسنا/مازندران ملی‌پوش مازندرانی گراپلینگ و پانکریشن ایران گفت: همه ما انسان‌ها به دنبال موفقیت هستیم، هدف هم این است که جامعه‌ای به دور از مشکلات داشته باشیم برای رسیدن به این هدف باید در انتخابات شرکت کنیم.

ایمان آقاپور عضو ملی گراپلینگ و پانکریشن ایران و دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کامبت جوجیتسو در کشورهای کرواسی و آذربایجان در گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص وضعیت رشته رزمی اظهار کرد: با توجه به مشغله‌های کاری و فکری بسیار زیاد مردم، رشته‌های رزمی می‌توانند در وضعیت جسمانی، روحی، اعتماد به نفس و عزت نفس آن‌ها مفید و موثر باشد، همچنین در بهبود عملکرد کارهای روزانه و تنظیم هوش هیجانی تاثیر مستقیم بگذارد.

آقاپور افزود: شاخصه اصلی رزمی زد و خورد نیست، بلکه در کنار ورزش و هیجان، یک هنر محسوب می‌شود که با خود نظم و انضباط را به ارمغان می‌آورد و در طول زمان می‌توان از آن بهترین بهره را برد.

دارنده مدال نقره و برنز مسابقات آسیایی کامبت جوجیتسو ازبکستان در ادامه بیان کرد: تلاش و پشتکار و جسارتی که توام با ادب و احترام باشد از بارزترین عوامل موثر در ورزش‌های رزمی هستند که در انتها می‌توانند عملکرد خوبی را به همراه داشته باشند.

این قهرمان ملی پوش عدم شناخت یا شناخت کم جامعه و خانواده را دلیل بروز تنبلی، کم تحرکی و دوری نوجوانان از ورزش دانست و اضافه کرد: ریشه‌ این مشکل این است که برخی از دانش آموزان تمام تمرکز خود را تنها روی تحصیلات می‌گذارند در حالی که تحصیلات هم جزئی از زندگی محسوب می‌شود و نباید آینده یک نوجوان فقط به یک اتفاق ختم شود.

وی ادامه داد: یک نوجوان در کنار درس و تحصیلات نیاز به یادگیری مهارت های گوناگون، تفریح و هیجان دارد و رشته‌های رزمی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای یادگیری مهارت است.

ایمان آقاپور با انتقاد از کم‌توجهی به ورزش‌های رزمی گفت: به صورت کلی در ایران به رشته‌های رزمی در حد نیاز پرداخته نمی‌شود و ورزشکاران این رشته‌ها بسیار مظلوم هستند. یکی از بارزترین مشکلات و چالش‌های این ورزش در ایران این است که مسئولین به این رشته اهمیت نمی‌دهند و اسپانسری نیز وجود ندارد.

آقاپور بیان کرد: در واقع در فضای رسانه‌ی کشور رشته‌های رزمی جایگاهی ندارند و این باعث شده حتی قهرمان جهانی نیز در ایران نتوانند اسپانسر بگیرند.

این قهرمان ملی‌پوش به بحث انتخابات ریاست جمهوری نیز ورود کرد و خواستار توجه ویژه رئیس جمهور آینده به ورزش و مخصوصا ورزش‌های رزمی شد و گفت: ورزشکاران در مباحث اجتماعی همیشه پیشرو بوده‌اند و در انتخابات پیش رو هم وظیفه شرعی و ملی خود را انجام خواهند داد و به‌صورت گسترده هم خود پای صندوقهای اخذ رأی حضور یافته و هم مردم را ترغیب به حضور همگانی می‌کنند اما نیاز است رئیس جمهور آینده هم این روزها و این حمایت‌های ورزشکاران را فراموش نکنند.

انتخابات امید تازه در دل ملت ایجاد می‌کند/پایبندی ورزشکاران به نظام اسلامی

وی بیان کرد: هر انتخاباتی برای ملت ما و فضای عمومی کشور مثل نسیمی است که فضا را تغییر داده و معطر می‌کند و امیدهای تازه‌ای در دل‌ها زنده می‌کند. من به عنوان عضوی از جامعه ورزش کشور، از همه هموطنان به ویژه همه ورزشکاران دعوت می‌کنم برای سرافرازی کشور در انتخابات حضور فعال و پرشورتر از همیشه داشته باشند.

این مدال آور ملی پوش تاکید کرد: همه ما انسان‌ها به دنبال موفقیت هستیم، هدف هم این است که جامعه‌ای به دور از مشکلات داشته باشیم برای رسیدن به این هدف باید در انتخابات شرکت کنیم و با انتخاب یک شخص اصلح ما را با انجام وظایفی برای رسیدن به این هدف کمک کند.

قابل ذکر است، ایمان آقاپور که اخیرا در مراسم برترین‌های رزمی بعنوان رزمی‌کار برتر تجلیل شده، در مسابقات جهانی کامبت جوجیتسو کرواسی مدال طلا، در سال ۲۰۱۸ در مسابقات کامبت جوجیتسو اوراسیا آذربایجان هم به مدال طلا دست یافت. در سال ۲۰۲۲ و در مسابقات آسیایی کامبت جوجیتسو ازبکستان مدال نقره و برنز کسب کرد. در سال ۲۰۲۳ در مسابقات جهانی پانکریشن تاشکند ازبکستان مدال برنز بدست آورد. در مسابقات گراپلینگ روسیه ۲۰۱۶ تیم سوم و در مسابقات mma ارمنستان ۲۰۱۵ طلایی شد. حضور در مسابقات المپیک رزمی ۲۰۲۳ ریاض عربستان در رشته پانکریشن زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی نیز بخشی دیگر از افتخارات این ملی‌پوش مازنی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha