• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040402721
  • خبرنگار : 71661

انتقاد تند اوربان از رئیس کمیسیون اروپا

انتقاد تند اوربان از رئیس کمیسیون اروپا
فون درلاین و اوربان

نخست‌وزیر مجارستان با انتقاد شدید از عملکرد رئیس کنونی کمیسیون اروپا، خواستار برکناری وی و جلوگیری از تکرار «بدترین پنج سال تاریخ اروپا» شد.

به گزارش ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان تصدی پنج‌ساله «اورزولا فون درلاین» در مقام ریاست کمیسیون اروپا را «بدترین» دوران در تاریخ اتحادیه اروپا توصیف کرد و خواستار برکناری وی شد.

او به خبرنگاران یک رسانه آلمانی گفت، گذار اروپا به انرژی‌های سبز منافع اقتصادی و صنعتی این اتحادیه را نقض کرده و بسته مقررات مهاجرتی اروپا نیز نشان داده که پاسخگوی مشکلات امروز نیست.

اوربان گفت: «شاید بتوان گفت پنج سال گذشته بدترین دوره پنج‌ساله در تاریخ اتحادیه اروپا بوده است و کمیسیون اروپا و نخبگان بروکسل موفقیت‌های ناچیزی داشته‌اند.» او در ادامه با بیان اینکه انتخابات اخیر پارلمان اروپا نشان داد مردم این قاره خواستار تغییر در بروکسل هستند، گفت اتحادیه اروپا به یک رهبر کارآمد نیاز دارد و سیاستمداران مستعد فراوانی هم وجود دارند که از این ویژگی برخوردار هستند.

در انتخابات پارلمان اروپا در اوایل ماه میلادی جاری چرخش محسوسی به‌سوی احزاب راست‌گرا نشان دادند و ائتلاف‌های حاکم در آلمان و فرانسه انتخابات پارلمان اروپا را به رقبای خود در جریان راست واگذار کردند. اوربان در این باره گفت: «اما اینطور که به نظر می‌رسد، قرار است همان ائتلاف حاکم در قدرت باقی بماند. از روند پیشرفت امور راضی نیستم. ما یک مشکل ساختاری داریم.»

احزاب میانه‌رو اکثریت خود پارلمان اروپا را حفظ کردند و حزب مردم اروپا (EPP) به رهبری فون درلاین موفق به کسب ۱۹۰ کرسی شد. او در این دوره نیز به دنبال ریاست کمیسیون اروپا بوده و اعلام کرده که می‌خواهد بروکسل را در مسیر حمایت از اوکراین نگه دارد. اعضای پارلمان اروپا باید در ماه میلادی آینده با آرای خود، ابقا یا برکناری فون درلاین را انتخاب کنند.

اوربان همچنین گفت که اگر اروپایی‌ها می‌خواهند «همگام با آمریکایی‌ها همگام شوند»، باید «دوباره برخیزند». او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تحسین کرد و گفت که به او «۱۰۱ درصد اعتماد دارد» و او را «مرد صلح» توصیف کرد، زیرا او «یک جنگ را شروع نکرد».

اوربان مدت‌هاست که از رویکرد غرب در حمایت از اوکراین انتقاد کرده و اجازه نداده است مجارستان با تحریم‌های غرب علیه روسیه همراه شود. او همچنین از حامیان اروپایی اصلی «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا است. نخست‌وزیر مجارستان با بیان اینکه به ترامپ اعتماد «۱۰۱ درصدی» دارد، گفت او مرد صلح است، زیرا در دوره ریاست‌جمهوری خود از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ هیچ جنگی به راه نینداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha