• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040402681
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

نیازمند پیوست‌های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم

نیازمند پیوست‌های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، اعتمادسازی بین مردم و مسئولان و ایجاد نشاط اجتماعی را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: نیازمند پیوست های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم و نقش گروه های مردم نهاد در تولید نرم افزارهای فرهنگی و اجتماعی بی بدیل است.

اسدالله عباسی امروز، ۴ تیرماه در نشست فعالان اجتماعی و سمن های استان گیلان، توجه به سرمایه های اجتماعی و حلقه های میانی را تکلیف قانونی، شرعی و انقلابی مسئولان نظام دانست و اظهار کرد: حلقه های میانی رابط مردم و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه حلقه های میانی سرمایه اجتماعی را در مقابل آسیب های اجتماعی و فرهنگی صیانت و حمایت و هدایت می کنند، افزود: به دنبال پیشگیری از آسیب هایی هستیم که جامعه را تهدید می کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت مبانی فرهنگی و اعتقادی و ارزشی و انقلابی جامعه با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: باید بین مردم و ساختارهای اجرایی جامعه ارتباط وجود داشته باشد و لذا مسئولان از طریق حلقه های میانی و تشکل های مردم نهاد می توانند به رفع مشکلات جامعه کمک کنند.

عباسی اعتمادسازی بین مردم و مسئولان را یکی از ماموریت های حلقه های میانی دانست و تاکید کرد: مردم باید باور کنند که مسئولان پیگیر مطالبات آنان هستند تا شاهد افزایش سرمایه اجتماعی باشیم.

وی یکی از ویژگی های شهید رئیسی را توجه به حلقه‌های میانی دانست و اضافه کرد: شهید جمهور علاوه بر گزارش گیری از مسئولان و ارتباط با حلقه های میانی، شخصا در میان مردم حضور داشت و مشکلاتشان را پیگیری می کرد.

استاندار گیلان، رویکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم را تکیه به توانمندی های مردم دانست و گفت: نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش را بر عهده دارند، لذا در دولت سیزدهم، اقدام به رصد پرداخت تسهیلات و اشتغال های ایجاد شده کردیم.

وی فقرزدایی را در دستور کار دولت شهید رئیسی دانست و اضافه کرد: تکدی گری در سطح شهر را نمی پذیریم، زیرا به چهره شهر خدشه وارد می کند، لذا باید از ظرفیت نهادهای حمایتی و کمک نهادهای مردمی برای آسیب شناسی و فرهنگ سازی استفاده کنیم.

عباسی اعتمادسازی بین مردم و مسئولان و ایجاد نشاط اجتماعی را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و سنتی به ایجاد نشاط اجتماعی کمک می کند، لذا نیازمند پیوست های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم و نقش گروه های مردم نهاد در تولید نرم افزارهای فرهنگی و اجتماعی بی‌بدیل است.

وی از گروه های مردمی نیز خواست پیوستگی و همگرایی را جایگزین گسستگی و واگرایی اجتماعی کنند و ادامه داد: اقدامات دولت سیزدهم در کنترل نقدینگی و مهار تورم و تامین کالاهای اساسی و رشد اقتصادی و ساماندهی بازار ارز و... باید گفته شود تا شاهد امیدآفرینی باشیم.

استاندار گیلان شهید رئیسی را خستگی ناپذیر دانست و بیان کرد: مردم با اقدامات دولت سیزدهم و حضور میدانی رئیس جمهور امیدوار شدند و آن یاس و ناامیدی که القای دشمن بود، به خودشان بازگشت.

عباسی به نمایش قدرت بازدارندگی ایران در عملیات وعده صادق اشاره کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم در برقراری روابط با کشورهای همسایه بسیار فعال بود، این در حالی است که در دولت قبل شاهد قهر با همسایگان و کشورهای عربی بودیم و فقط بر اروپا تمرکز شده بود.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی درباره عملکرد سه ساله دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و شرایط برای برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری فراهم است و مردم باید به نامزدی رای دهند که بتواند امید را در جامعه تزریق کند و اقدامات آغاز شده در دولت سیزدهم را با سرعت ادامه دهد.

استاندار گیلان رئیس جمهور را مدیر اجرایی دانست که باید عملیاتی باشد و اضافه کرد: دولت سیزدهم در شرایطی سخت کشور را تحویل گرفت، اما با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب‌ها، شاهد دستاوردهای بزرگی بودیم.

وی از گروه های مردم نهاد خواست حضور فعال و معنادار در انتخابات داشته باشند و تاکید کرد: سمن ها باید در راستای اهداف نظام حرکت کنند و مسئله محوری داشته باشند و به عنوان مشاورین امین در کنار مسئولان، درباره مسائل مختلف استان و کشور نقش آفرینی کنند.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی؛ نیازمند کار فرهنگی – تربیتی

محمدمهدی نیازمند، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز ، نهضت اجتماعی را در دستور کار سازمان امور اجتماعی دانست و اظهار کرد: به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی هستیم.

وی خواستار شبکه سازی گروه های مردمی فعال در شهرستان ها شد و افزود: در نهضت اجتماعی ابتدا باید ارزیابی دقیقی از فعالیت و عملکرد گروه های مردم نهاد داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی گیلان خروجی نهضت اجتماعی را استخراج نظام مسائل اجتماعی استان دانست و تاکید کرد: سال گذشته اعتبارات خوبی در بخش های فرهنگی و اجتماعی به گروه های مردمی تزریق شد و شاهد فعالیت های اثربخش در حوزه های مختلف بودیم.

نیازمند با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در جلسات شورای اجتماعی، خاطرنشان کرد: نهضت اجتماعی مبتنی بر مسئله محوری بوده و در سال جاری به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت گروه های مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه گروه های مردمی را در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی توانمندسازی می کنیم، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی به کار فرهنگی و تربیتی نیاز دارد که در این راستا با کمک گروه های مردمی اقدام به مسئله شناسی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha