• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403040402658
  • خبرنگار : 50121

شهرستان اردستان برای مهمانی بزرگ غدیر آماده می‌شود

شهرستان اردستان برای مهمانی بزرگ غدیر آماده می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان با اشاره به برگزاری جشن یک کیلومتری غدیر در شهر زواره، برنامه‌های این مهمانی بزرگ را تشریح کرد.

سید محمدهادی احمدی طباء در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه مهم‌ترین و مبنایی‌ترین مسئله دینی است و ائمه اطهار و بزرگان دین بر زنده نگهداشتن این روز تاکید بسیار کردند.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم روز عید غدیر صبح روز سه‌شنبه در آستان مقدس امامزاده موسی شهر اردستان با قرائت دعای ندبه شروع خواهد شد و سپس همچون سال‌های گذشته مراسم پیاده روی حرم تا حرم به سمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل برگزار می‌شود.

فرماندار اردستان تکریم از سادات و عیدی دادن را یکی دیگر از برنامه‌های این روز عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سطح شهرستان اردستان چندسالی رونق خاصی گرفته است اطعام دادن روز عید غدیر خواهد بود که امسال برآورد می شود بیش از ۲۰ هزار پرس عذای گرم در سطح شهر اردستان پخته شود.

احمدی طباء با اشاره به جشن عید غدیر در شهر زواره تصریح کرد: عصر روز عید غدیر اولین میهمانی خیابانی به طول یک کیلومتر در یکی از خیابان های شهر زواره با حضور بیش از ۱۲ موکب پذیرایی برپا خواهد شد و از دوستداران امیرالمومنین پذیرایی مفصلی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین میز خدمت دستگاه های دولتی و اجرایی شهرستان همراه با برگزاری بازی های شاد و مفرح، مولودی خوانی و مسابقات و سرگرمی های فرهنگی از دیگر برنامه های میهمانی خیابانی در شهر زواره خواهد بود.

فرماندار اردستان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم و با هدف گرامیداشت واقعه عظیم و تاریخ ساز غدیر و ترویج فرهنگ علوی با هماهنگی های صورت گرفته جشن باشکوهی در شهر مهاباد نیز برگزار خواهد شد.

تصویب بازنگری طرح هادی ۸ روستای محدوده منطقه حفاظت شده اردستان

احمدی طباء در ادامه اظهار کرد: بعد از حدود ۲۰ سال معطلی و با مساعدت رئیس جمهور شهید در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور با بازنگری طرح هادی هشت روستای بابااحمد، گزلا، مهراندو، گزستان و میشاب از بخش مرکزی و روستاهای تورزن، سرهنگ آباد و سیانک پایین از بخش زواره که در محدوده منطقه حفاظت شده محیط زیست شهرستان بود مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال بود که با توجه به اینکه این روستاها در محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز قرار داشتند نمی توانستند حتی یک متر زمین به محدوده روستاها الحاق کنند، خاطرنشان کرد: با حمایت های استاندار اصفهان و دستور شخص رئیس جمهور شهید در آذرماه سال گذشته این محدودیت برداشته شد و با پیگیری های صورت گرفته به تازگی مجوزهای آن به شهرستان ابلاغ شد.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه این اتفاق یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید در گسترش و پویایی روستاها شهرستان بود، گفت: اکنون ۱۲ روستای شهرستان اردستان همچنان مشکل عدم مجوز بازنگری طرح هادی دارند که تلاش خواهیم کرد مدارک پرونده این تعداد روستا تکمیل شود و در جلسه آینده شورای عالی محیط زیست مورد موافقت قرار گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha