• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403040402516
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

۳۰ هزار مگاوات از مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است

۳۰ هزار مگاوات از مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: از مجموع ۷۳ هزار مگاوات مصرف در کشور، ۳۰ هزار مگاوات مربوط به وسایل سرمایشی است.

مهران امیری امروز چهارم تیرماه در نشست با خبرگزاری‌های لرستان با عنوان پویش با انرژی و پیک بار تابستان اظهار کرد: با توجه به عدم تعادل بین تولید و رعایت مدیریت مصرف، با ناترازی در صنعت برق مواجه هستیم و نتیجه آن را از سال ۱۴۰۰ مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: با استقرار دولت سیزدهم از مهر ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کردیم و به ۱۰۰ برنامه عملیاتی برای کنترل و رفع ناترازی رسیدیم و دولت خود را مکلف به افزایش تولید کرد و این میزان تولید به  ۹۰۰۰ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد:  برنامه‌های خوبی برای افزایش تولید وجود دارد که عمدتا در قالب انرژی‌های تجدیدپذیر است که تا ۳۰ هزار مگاوات پیش‌بینی شده است.

امیری بیان کرد: در مدیریت مصرف چنانچه ناترازی هم نباشد به خاطر گرمای زمین و مسائل زیست محیطی مهم است.

وی گفت: از مجموع ۷۳ هزار مگاوات مصرف کشور ۳۰ هزار مگاوات مربوط به سرمایشی است که خیلی از این وسایل سرمایشی استانداردهای لازم را ندارند؛ چنانچه استانداردها وجود داشته باشد در وسایل سرمایشی شاهد ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف خواهیم بود.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: در تولید کولرهای آبی و گازی اقداماتی انجام شده و در بخش‌های اداری محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است و در نحوه ساخت ساختمان نیز یک سری اصلاحات در حال انجام است و در این حوزه های استانداردها کار انجام می‌شود.

وی افزود: از مهر ۱۴۰۰، ۱۰۰ برنامه عملیاتی داشتیم و مدیریت صنعتی در سه بخش صنعت، اداری و کشاورزی انجام و در بخش خانگی و تجارتی مشوق‌هایی در نظر گرفته شد.

امیری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۱ برنامه عملیاتی تعریف شد و امسال نیز ۱۸۰ برنامه تعریف شد که کمترین مشکل را برای تأمین برق داشته باشیم، تصریح کرد: بخشی از برنامه‌ها به توزیع بر می‌گردد که یکی از اقدامات هوشمندسازی کنتورها بود و برنامه‌ریزی شد در ساعات اداری کاهش بار نسبت به سال گذشته نداشته باشند کنتور برق قطع می‌شود و در ساعت یک تعدادی از مؤسسات، ادارات و بانک‌ها برق آنها قطع شد.

وی گفت: در بخش صنعت نیز همکاری‌هایی داریم و این صنایع به چند گروه تقسیم شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز پنج ساعت در روز براساس پروانه بهره‌برداری از ساعت ۱۳ تا ۱۸ برق چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود، عمده پروانه‌های کشاورزی ما در این ایام سال مصرف بیشتر از ۱۸ ساعت ندارند.

امیری گفت: روزانه بیش از ۷ تا ۸ هزار مگاوات صرفه‌جویی مصرف برق در سطح کشور داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر همه روستاهای بالای پنج خانوار لرستان از نعمت برق برخوردارند.

امیری با بیان اینکه پویش « با انرژی» برای صرفه‌جویی در مصرف برق آغاز شده است و در این راستا به مشترکان خوش مصرف استان‌ها ۳۰۰ دستگاه خودرو اهدا می‌شود، بیان کرد: مشترکان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره ۱۵ ستاره ۲۱ مربع برنامه کاربری این پویش را دریافت کنند که علاوه بر اینترنت رایگان، در صورت صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد پاداش‌های خوبی از جمله خودرو اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهدای هر ماه یک‌خودرو در هر استان تا پایان شهریورماه گفت: جوایز ۱۰ تا هزار میلیارد ریالی نیز برای خوش مصرف‌های فعال در این پویش لحاظ شده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان نیز می‌توانند در بستر پیام رسان شاد، این پویش را همراهی کنند تا علاوه بر فرهنگ سازی در راستای مصرف انرژی، هدایای ارزنده‌ای به مشترکان اهدا شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha