• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403040402329
  • خبرنگار : 71974

آخرین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

آخرین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

یافته‌های این موج نظرسنجی انتخاباتی ایسپا، در روزهای ۲ و ۳ تیرماه به روش حضوری و با ‏اندازه نمونه ۴۰۵۷ نفر در سراسر کشور(شهر و روستا) اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، یافته‌های موج جدید نظرسنجی انتخاباتی ایسپا، که در روزهای ۲ و ۳ تیرماه به روش حضوری و با اندازه نمونه ۴۰۵۷ نفر در سراسر کشور(شهر و روستا) اجرا شده به شرح ذیل است؛

طبق نتایج این موج، تغییر محسوسی در میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به موج قبل (۲۹ و ۳۰ خردادماه) رخ نداده است. به طوری که میزان مشارکت قطعی از ۴۲.۵ درصد در موج قبلی به ۴۳.۹ درصد در نظرسنجی حاضر رسیده است. انتظار می‌رود روند میزان مشارکت مردم در طول هفته جاری تا روز برگزاری انتخابات، تغییر کند.

آخرین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

آخرین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

داده‌های سه موج اخیر نظرسنجی‌های انتخاباتی ایسپا، نشان می‌دهد بر خلاف میزان مشارکت، آراء احتمالی سه نامزد پر طرفدار انتخابات ریاست‌جمهوری در جدیدترین نظرسنجی ایسپا در ۲ و ۳ تیر ماه، نسبت به موج‌های قبلی، با تغییر همراه بوده است. این تغییر برای آقای پزشکیان، روند صعودی را طی می‌کند که نسبت آراء ایشان از ۱۹.۸ درصد در موج قبلی به ۲۴.۴ درصد در نظرسنجی حاضر افزایش یافته است. این در حالی است که نسبت آراء دو نامزد دیگر یعنی آقای جلیلی و قالیباف با کاهش مواجه شده است؛ نسبت آراء سعید جلیلی از ۲۶.۲ درصد در موج قبلی به ۲۴ درصد در نظرسنجی حاضر کاهش داشته است. این کاهش برای آقای قالیباف نیز اتفاق افتاده است و آراء ایشان از ۱۹ درصد در موج قبلی به ۱۴.۷ درصد در این موج تنزل یافته است.

 آنچه قابل تأمل است اینکه نسبت افراد مرددّ برای رأی به نامزدها در مقایسه با موج قبلی، افزایش جزئی داشته است. با توجه به برگزاری مناظره‌ها و تبلیغات نامزدها، طی روزهای آینده و انصراف احتمالی برخی کاندیداها، می‌توان انتظار داشت از میزان افراد مرددّ کاسته شود.

آخرین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

نتایج آراء نامزدهای ریاست جمهوری در صورت انصراف احتمالی هریک از  نامزدها در انتخابات نشان می‌دهد، با انصراف سعید جلیلی ۴۸ درصد طرفداران وی به محمدباقر قالیباف، ۱۵.۱ درصدشان به علیرضا زاکانی و ۷.۹ درصد به مسعود پزشکیان رأی خواهند داد.

 در حالی که با انصراف قالیباف ۳۳.۳ درصد آراء وی، به سبد رای سعید جلیلی افزوده می شود و ۱۹.۴ درصد به پزشکیان رأی خواهند داد. ۱۸.۵ درصد نیز گفته‌اند برای جایگزینی تصمیمی نگرفته و باید برنامه نامزدهای دیگر را ببینند.

آخرین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۴ ۱۲:۱۳

ان شالله آقای جلیلی رای بیارن

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۴ ۱۶:۲۱

ان‌شاالله تانک انقلاب دکتر زاکانی

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۹:۵۴

انشاالله دکتر پزشکیان رای بیارن

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۴ ۱۷:۳۳

انشاالله استاد جلیلی

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۴ ۱۷:۴۴

پزشکیان

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۲۲:۰۰

انشاء الله کسی که بتواند کمک حال مردم باشد رای بیاره

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۰۵:۴۲

ان شاءالله پزشکیان که غارتگران بیت المال در ستادش جولان میدن رأی نیاره و الا همونا میشن کابینه اش و باز هم چپاول بیت المال اتفاق میفته اونوقت دیگه جای گله نیست از ماست که بر ماست اگر امروز بد انتخاب کنیم فردا دودش توی چشم خودمون میره انسان عاقل بر سر آینده خودش با دیگران لجبازی نمی کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۰۷:۳۱

کارنامه هرکس درخشان تر است باید به او رای داد

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۷

انشاالله جبهه انقلاب متحد شوند