• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403040402298
  • خبرنگار : 71498

تامین پایدار برق شمال غرب تهران با بهره‌برداری از یک طرح

تامین پایدار برق شمال غرب تهران با بهره‌برداری از یک طرح

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: پست انتقال ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت سعادت آباد تهران برای کمک به تامین برق پایدار و گذر موفق از زمان اوج مصرف به زودی وارد چرخه بهره برداری می‌شود.

فرهاد شبیهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه  اینکه تجهیزات مدرن پست سعادت آباد تهران وارد فاز تست‌های نهایی فنی شده است، اظهار کرد: پست فوق توزیع ۲۳۰-۴۰۰ کیلو ولت سعادت آباد از پروژه های بسیار با اهمیت در شمال غرب تهران است که برای کمک به تامین برق پایدار وگذر موفق از زمان اوج مصرف احداث شده و به زودی در قالب طرح خدمت ماندگار، در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ویژگی ها و مزیت های حیاتی این طرح، گفت: استفاده ازاولین و بزرگترین ترانسفورماتور یکپارچه ۵۰۰ مگاولت آمپری سه فاز از مزیت های تجهیزات این پروژه است که برای اولین بار استفاده شده و با پایان یافتن تست تجهیزات بکار رفته در این پست به زودی در مدار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران همچنین در خصوص تکنولوژی بومی سازه شده بکار رفته در این پست افزود: برای نخستین بار در کشور از تجهیزات ساخت داخل برای اتصال پست جدید به پست GIS با فناوری پیشرفته خبر داد و گفت:  اولین گام ها برای ورود کشور به ساخت داخل تجهیزات فشار قوی در بخش فناوری پیشرفته GIS  برداشته شد. علاوه بر این در این پست از تجهیزات فشار قوی دانش بنیان داخلی استفاده شده که پس ازانجام‌ مراحل تست پایداری تجهیزات در آزمایشگاه های کشور ازجمله ولتاژ پایداری صاعقه، ضربه کلید زنی، ولتاژ پایداری فرکانس قدرت، آزمون افزایش دما و دیگر آزمایشات و تائیدیه های تخصصی فنی، مجوز استفاده از آن در این پست صادر شده است.

 شبیهی در خصوص صرفه جویی صورت گرفته در زمان و هزینه این پروژه نیز عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز این پروژه در داخل کشور تولید شده که این امر علاوه بر صرفه جویی قابل توجه ارزی باعث شد تا زمان بهره برداری به یک سوم تقلیل یافته و ضمن تامین برق پایدار در شمال شرق تهران از افت ولتاژ نیز جلوگیری کند.

وی با  بیان اینکه رئیس جمهور شهید همواره دغدغه جدی برای رفع ناترازی برق و توسعه و نوسازی این صنعت زیربنایی و مهم داشت و اقدامات جدی برای رفع مشکلات صنعت برق بعمل آورد، گفت: امروز شاهد سرعت چشمگیر توسعه و احداث پروژه های تامین برق هستیم و به خصوص در پایتخت که تامین برق مستمر و پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است پروژه های مهمی در بخش انتقال و فوق توزیع آماده بهره برداری شده که تاثیر جدی بر پایداری شبکه خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان اینکه تمامی این طرح ها در قالب طرح «خدمت ماندگار» یادگار حمایت ها و هدایت های شهید جمهور آماده شده که با در مدار آمدن آن علاوه بر تامین برق متقاضیان صنعتی و خانگی جدید شاهد تثبیت ولتاژ در مناطق گسترده ای از پایتخت خواهیم بود.

شبیهی افزود: اقدام مهمی که در این پروژه به ثمر نشسته است حمایت واقعی از شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی است که این حمایت منجر به بومی سازی تجهیزات اساسی در بخش پست های انتقال و به خصوص ارتباط با پست های GIS شده که در بلند مدت باعث رشد و بالندگی صنعت پر افتخار برق کشور خواهد شد.   استفاده از توان کشور در ساخت این ترانسفورماتورها به همت و تلاش فناوران و متخصصان داخلی، نقطه عطفی برای دستیابی به تکنولوژی تولید ترانسفور ماتورهای قدرت در راستای تحقق منویات مقام  معظم رهبری در انتخاب شعار سال به شمار می آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha