• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403040402272
  • خبرنگار : 50659

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل:

انتخابات مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است

انتخابات مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است

ایسنا/اردبیل رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.

حجت الاسلام عبدالله حسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است. در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران، به طور متوسط هر ساله شاهد برگزاری یک انتخابات برای گزینش ارکان مختلف نظام بوده‌ایم که نشان از حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

وی افزود: در همین راستا مردم ایران در سال ۱۴۰۰ و در جریان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شخصیتی را به این مسئولیت برگزیدند که گذر زمان ابعاد شخصیتی از جمله تواضع، مدیریت قوی و جهادی و شوق خدمتگذاری او را بیش از پیش بر همگان نمایان ساخت، اما صد افسوس که عمر حضور او در این مسئولیت چندان دوام نیافت و سانحه سقوط بالگرد در یک روز اردیبهشتی غم بار، ملت ایران را از چهره ای که به حق، خادم جمهور و رئیس جمهور تراز نظام اسلامی بود محروم کرد؛ واقعیتی که مردم ایران با حماسه عظیم حضور در مراسم تشییع و وداع با پیکر ایشان و سایر شهدای راه خدمت با صدای رسا را تایید کردند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: با این وجود همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرمودند، اگر چه ملت ایران این شهدا را از دست داد ولی مسیر پرافتخاری که در حال طی شدن هست و پرچمی که شهیدرئیسی عزیز به اهتزاز درآورده بود بر زمین نخواهد ماند. به همین منظور بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران در یک جمعه انتخاباتی دیگر پای صندوق های رای حاضر خواهند شد تا چهاردهمین دولت نظام جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو چند مسئله اساسی وجود دارد: اولین مورد؛ اصل مشارکت و نقش مردم در انتخابات که با همدلی و پایبندی به ارزش ها و تداوم راه امام راحل و شهدا بار دیگر شاهد رقم خوردن صحنه های حماسه حضور مردم در انتخابات خواهیم بود. دومین مسئله این است که مردم آگاه  ایران با اتکا به بصیرت خود و نیز مروری بر تجربیات چهار دهه گذشته و نیز مشاهده تحولات عرصه میدانی از میان کاندیداهایی که طبق نظر شورای نگهبان صلاحیت های اولیه را برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری دارا هستند بایستی شایسته ترین آنها را برای تداوم راه رئیس جمهور شهید انتخاب کنند.

وی ادامه داد: سومین مسئله  این است که ملت ایران با مشارکت و انتخاب فرد اصلح به دشمنان ثابت خواهد کرد که ایران اسلامی علیرغم اینکه در غم از دست دادن شهدای خدمت عزادار است اما روز به روز قدرتمندتر از دیروز این راه پرافتخار را با صلابت ادامه خواهد داد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: نکته دیگری که تذکر آن به جامعه مخاطب که عموم مردم و به ویژه جامعه دانشگاهیان می‌باشد این است که به عنوان بخشی از جامعه نخبگانی که مسئولیت هدایت و روشنگری آحاد جامعه را بر عهده دارند و بر مبنای فرمان قرآن به مومنان برای «تواصی به حق»، در میان مردم جامعه روشنگری کرده و مشارکت در انتخابات و انتخاب احسن را به آنها توصیه کنند.

وی بیان کرد: بدیهی است در این مسیر شرط اول، آشنایی کافی با ملاک های انتخاب اصلح و احسن است که بخشی از این ملاک ها از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ ایمان و آماده بودن برای حضور در میدان های انقلاب، تعهد و کارآمدی، داشتن قصد خدمت، اهمیت دادن توامان به دین و معیشت مردم، پیرو خط امام، متصل نبودن به کانون های قدرت و ثروت، دلسوز بودن برای طبقات محروم، ساده زیستی، انقلابی و مومن و شجاع، مخالفت جدی با فساد و اشرافی گری، خوشنام، معتقد به جوانان، دارای برنامه، بی اعتماد به دشمنان است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل ، عموم جامعه دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان و کارمندان دانشگاه ها و مراکز تابعه را به خلق حماسه ای دیگر در روز ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ و انتخاب رئیس جمهوری شایسته ملت ایران دعوت و اظهار امیدواری کرد که این روز طلیعه صبحی جدید در سپهر سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشور و زمینه ساز روی کار آمدن دولتی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته ملت فهیم و تمدن ساز ایران باشد که مسیر پرافتخار شهید رئیسی عزیز را بتواند با قوت ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha