• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403040402262
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبرداد

سند دار شدن ۷۱ درصد از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

سند دار شدن ۷۱ درصد از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۱ درصد از اراضی کشاورزی استان سند دار شدند.

حمید شایان مهر ۴ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سال جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه تثبیت اراضی و صدور سند مالکیت از اولویتهای این اداره کل است، افزود: از ۸۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، ۵۸۰ هزار هکتار در قالب ۶۹ هزار و ۲۲ قطعه تثبیت و سند دار شد. 

وی تاکید کرد: در صورت همکاری دستگاههای متولی، فرمانداری ها،جهاد کشاورزی، امور اراضی و... صد درصد از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری سند دار شوند. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به راه اندازی سامانه سهاک جهت تسریع در سند دار کردن اراضی کشاورزی، افزود: ۱۴۳ هزار پرونده در قالب ۱۸۰ هزار هکتار در سامانه سهاک بارگزاری شده که از این تعداد، اقدامات اولیه ۶۲ هزار پرونده جهت صدور سند انجام شده است. 

شایان مهر اظهار کرد: طی سال گذشته به ۷۱ هزار و ۷۱۸ استعلام دفاتر اسناد رسمی پاسخ داده شده است. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۸۹۸ سند مالکیت تک برگی در استان صادر شده است، افزود: همچنین ۳ ماه اول امسال نیز ۳۴ هزار و ۸۴۰ فقره سند تک برگی شمیم صادر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از اراضی کل استان، دارای سند تک برک شمیم هستند.

شایان مهر با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت و موسسه ثبت شده است، اظهار کرد: طی سه ماهه امسال نیز ۱۱۲۵ شرکت و موسسه در استان ثبت شده است. 

وی اظهار کرد: از ۲۳۸۵ فقره پرونده تشکیل شده در استان طی سال جاری، تعداد ۹۳۸ فقره مربوط به چک بلامحل، ۱۲۷۴ فقره مهریه، شرطی و رهنی ۴۳ فقره، قردادهای داخلی ۵۱ فقره و سایر موضوعات ۷۸ فقره بود. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۶ دفتر اسناد رسمی در استان فعال است که طی سه ماهه نخست امسال، ۲۱۰ مورد بازرسی از این دفاتر انجام شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha