• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040402149
  • منبع : سخنگوی وزارت خارجه

دیدار دبیرکل دی-۸ با باقری

دیدار دبیرکل دی-۸ با باقری

ایسیاکا عبدالغدیر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه «دی-۸» که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده است، در حاشیه این نشست با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد کرد.

به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار بر لزوم نقش آفرینی فعال و مبتکرانه سازمان دی ۸ در عرصه های مختلف اقتصادی و تجاری در راستای تحقق منافع کشورهای عضو تاکید کرد.

باقری تقویت ارتباط و تعامل سازنده و هم افزا بین این سازمان و دیگر سازوکارها و سازمان های مستقل با رویکرد چندجانبه گرایی از جمله بریکس، شانگهای و اکو را ضروری دانست و افزود انتظار تحرک و پویایی بیشتری از دبیرکل و دبیرخانه سازمان دی هشت برای هم فکری و هم افزایی با کشورهای عضو برای تحقق اهداف و برنامه های این سازمان وجود دارد.

دیدار دبیرکل دی-۸ با باقری
دیدار دبیرکل دی-۸ با باقری

وی برگزاری نشست اخیر وزرای امور خارجه سازمان دی هشت در استانبول با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر تحولات فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه غزه را نشانگر عزم و اراده جدی کشورهای عضو این سازمان و  ظرفیت گسترده آن برای نقش آفرینی در موضوعات مهم مبتلابه جهان و دنیای اسلام برشمرد.‌

ایسیاکا عبدالغدیر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه «دی-۸» نیز در این دیدار با تمجید از تلاش و نقش فعال ایران در سازمان دی هشت و همچنین مجمع گفتگوی همکاری آسیا، ابراز امیدواری کرد نشست تهران به نتایج مثمرثمری در راستای تحقق منافع کشورهای عضو دست یابد.

وی همچنین ضمن تشریح  برنامه های در دستورکار و پیگیری سازمان دی هشت به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و مالی، از آمادگی کشورمان برای همکاری و تعامل نزدیک با دبیرخانه این سازمان استقبال نمود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha