• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040402125
  • خبرنگار : 50474

رئیس دادگستری شهرستان اعلام کرد

رشد ۱۱ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری بم

رشد ۱۱ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری بم

ایسنا/کرمان رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهرستان ۱۱ درصد رشد و خروجی پرونده‌ها نیز هشت درصد افزایش داشته است .

سلمان اعظمی ساردو شامگاه سوم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۴۶ هزار پرونده ورودی داشتیم که از این تعداد حدود ۴۵ هزار پرونده مختومه شدند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت اصحاب رسانه افزود: وظیفه اصحاب رسانه صرفاً اطلاع رسانی نیست بلکه در تنظیم مناسبات شهروندان و تعمیق فرهنگ‌هایی مانند صلح و سازش، رعایت قانون، پاکدستی و امانتداری با اندیشه و قلم خود نقش پررنگی دارند و از این رو دستگاه قضایی نیز از نقدهای منصفانه و سازنده آن‌ها استقبال می‌کند چرا که رسانه‌ها ناظران منصف جامعه هستند و تکالیف مطالبه‌گری مهمی بر عهده دارند.

اعظمی با اشاره به عملکرد دستگاه قضائی در شهرستان بم بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ پرونده صلح و سازش صورت گرفته که به معنی ترویج و تعمیق فرهنگ صلح و سازش و ایجاد حساسیت به مقوله زندان و زندانی که توسط اصحاب رسانه در این چند سال صورت گرفته است.

رئیس دادگستری بم با اشاره به حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی گفت: متاسفانه آمارها حکایت از افزایش ورودی پرونده در شهرستان دارد و در اکثر استان‌ها با جریان افزایش پرونده مواجه هستیم.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی صلح و سازش در پرونده‌های قضائی شهرستان بم، در ادامه افزود: یکی از سیاست‌هایی که قوه قضائیه دنبال می‌کند مجازات‌های جایگزین حبس است که در این خصوص حدود ۲۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم با اشاره به عملکرد این شورا بیان کرد: حل مشکل زمین‌های شهرک امام و شهرک امید پس از گذشت قریب به ۴۰ سال از جمله مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم بوده که واگذاری اسناد انجام و ۹۵۲ قطعه سند تک برگ صادر شد.

وی تصریح کرد: حل مشکلات شهرک امید و صدور ۸۵ سند تک برگ به نام اداره راه و شهرسازی بم از دیگر مصوبات این شورا بود و مقرر شده قسمت‌هایی از شهرک امید وارد طرح تفصیلی شود تا راه و شهرسازی بتواند واگذاری‌هایی در بحث نهضت ملی مسکن در این قسمت داشته باشد .

اعظمی افزود: در سال گذشته با ۱۰ نفر از  افراد ذی نفوذ برخورد شد و در شهرک‌های امید و امام از تعرض به اموال بیت المال جلوگیری به عمل آمد.

رئیس دادگستری با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز شهرستان بم اضافه کرد: با ورود دادستان بم به پروژه تقاطع غیرهمسطح دهبکری، پس از ۱۹ سال آماده بهره‌برداری شد.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: امروز مهمترین مسئله کشور انتخابات است و از همه آحاد جامعه انتظار داریم در انتخابات حضور پرشور داشته باشند و عاقلانه فرد اصلح و شایسته را انتخاب کنند.

اعظمی ضمن تاکید بر اهمیت مطالبه‌گری مردم از مسئولان گفت: یکی از توقعات دستگاه قضائی در شهرستان بم این است که مردم مطالبه‌گری بیشتری داشته باشند و در سایه این مطالبه‌گری است که ما مسئولان عملکرد بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha