• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403040402104
  • خبرنگار : 50163

بهره‌مندی ۹۵.۵ درصدی خانوارهای شهری و روستایی استان زنجان از نعمت گاز

بهره‌مندی ۹۵.۵ درصدی خانوارهای شهری و روستایی استان زنجان از نعمت گاز

ایسنا/زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: بهره‌مندی ۹۵.۵ درصدی خانوارهای شهری و روستایی استان و استمرار توسعه‌ گازرسانی در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی، بیانگر توجه و اهتمام ویژه شرکت گاز استان زنجان به محیط‌زیست و رشد تعالی جامعه است.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به منابع و ذخایر عظیم گاز در کشور و سهم آن در سبد انرژی ایران، استفاده از گاز طبیعی به عنوان پاک‌ترین و ارزان قیمت‌ترین منبع برای تولید انرژی و جایگزین ساختن آن با سایر سوخت‌های فسیلی، یکی از گام‌های بزرگ در برای رسیدن به توسعه پایدار بوده است.

وی افزود: گاز طبیعی به عنوان مهم‌ترین حامل انرژی داخلی، زمینه‌ساز ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم است و توسعه گازرسانی، علاوه بر تامین گاز مورد نیاز مصارف خانگی، تجاری و صنعتی و افزایش درآمدزایی در کشور، نقش موثری در کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای و البته کاهش سوخت‌های میان تقطیر را فراهم کرده است.

او تصریح کرد: صنعت گاز از ابتدای انقلاب اسلامی ایران برای تامین انرژی برای رفاه مردم، توسعه کشور و رونق بخشی به اقتصاد، رشد تولید ناخالص ملی و حل مشکلات انرژی کشور، سهم قابل قبولی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای استفاده از گاز طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا، کاهش تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از قطع درختان و صیانت از محیط‌زیست دارد، ادامه داد: در این راستا شرکت گاز استان زنجان همواره در تلاش بوده که با جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های فسیلی به خصوص سوخت مایع، علاوه در بر ایجاد بستر دسترسی حداکثری به این نعمت طبیعی و به منظور تحقق عملی شعار پیشرفت و سازندگی ایران عزیز با حفظ و صیانت از محیط‌زیست سهیم باشد.

وی یادآور شد: بهره‌مندی ۹۵.۵ درصدی خانوارهای شهری و روستایی استان و استمرار توسعه‌ گازرسانی در بخش‌های مختلف خانگی (شهری و روستایی)، تجاری و صنعتی، بیانگر توجه و اهتمام ویژه شرکت گاز استان زنجان به محیط‌زیست و رشد تعالی جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha