• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403040402094
  • منبع : نمایندگی سمنان

‍ ثبت ۳.۴ میلیون تردد بین استانی در محورهای سمنان/ تهران در صدر مقاصد سمنانی‌ها

‍ ثبت ۳.۴ میلیون تردد بین استانی در محورهای سمنان/ تهران در صدر مقاصد سمنانی‌ها

ایسنا/سمنان سرپرست مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ثبت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای استان سمنان در خرداد ماه امسال خبر داد.

مهدی مقیمی ۴ تیرماه از ثبت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای استان سمنان در خرداد ماه خبر داد و افزود: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی دو هزار و ۱۴۶ وسیله نقلیه بوده است.
سرپرست مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با توجه به آمار احصا شده از سامانه های هوشمند، دوشنبه ۱۴ خرداد سال جاری پرترددترین روز در این بازده زمانی بوده است.
مقیمی، سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت را ۱۹ درصد عنوان کرد و افزود: سامانه های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های استان سمنان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می گیرد.
سرپرست مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه پرترددترین محور در این بازه محور ایوانکی – شریف آباد بوده، اظهار کرد: بیشترین مقصد سفر خارج استان خودروهای پلاک استان سمنان در خرداد ماه با ۳۴ درصد مربوط به تهران بوده و استان مازندران با ۱۵ درصد، گلستان با ۹ درصد، خراسان رضوی با هشت و قم با هفت درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند. ضمن اینکه سهم سایر استان ها نیز ۲۷ درصد بوده است.

مقیمی در پایان با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۶ هزار و ۲۳ نفر از هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱ در خرداد ماه استفاده کرده اند، تصریح کرد: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی درخصوص آخرین وضعیت جاده های کشور است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده ها را به صورت تصویری در اختیار مردم قرار می دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha