• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403040402089
  • خبرنگار : 50026

پیام اصلی غدیر، تأکید بر اهمیت و حفظ اتحاد جامعه اسلامی است

پیام اصلی غدیر، تأکید بر اهمیت و حفظ اتحاد جامعه اسلامی است

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول امور بانوان بنیاد بین المللی غدیر  بیرجند گفت: پیام اصلی غدیر برای امت اسلامی، تأکید بر اهمیت و حفظ واحدیت و اتحاد جامعه اسلامی است. 

فاطمه عباسی در گفت و گو با ایسنا گفت: عید غدیر خم مراسم ولایت و انتصاب امام علی (ع) به عنوان جانشین و وصی پیامبر اسلام اعلام شد. اما این مراسم مخصوص شیعیان نیست و بلکه برخی از مسلمانان سنی نیز به این روز اهمیت می‌دهند و به اعتقاد برخی از آنان این مراسم مناسبتی برای تمام مسلمانان است. اما بیشتر اهمیت و تاکید بر این مراسم از سوی جامعه شیعه است.

وی افزود: عید غدیر در روایات اهمیت بسیاری دارد و به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام محسوب می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه روز غدیر، روز تکمیل نعمتهای الهی و روز انجام وصایت پیامبر اسلام است، اظهار کرد: در عید غدیر، وصیت پیامبر اکمال می‌شود و امامت و ولایت امام علی (ع) بر جمیع مسلمانان اعلام می‌شود.

مسئول امور بانوان بنیاد بین المللی غدیر  بیرجند با اشاره به اینکه عید غدیر یا روز ولایت روزی است که پیامبر اسلام، امامت و ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را اعلام کرده و از امت خواسته است که امیرالمؤمنین (ع) را امام و امیر و ولی‌ خود بپذیرند، گفت: پیام اصلی غدیر برای امت اسلامی، تأکید بر اهمیت و حفظ واحدیت و اتحاد جامعه اسلامی است. این رویداد نشان می‌دهد که پیامبر اسلام، پس از حجت بر جمیع انسان‌ها و کامل شدن دین، امامت و امانت خدا را به امام علی (ع) و جانشینان بعده واگذار کرده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب جمله‌ای دارند که می‌فرمایند: «عید غدیر عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است.»، گفت: این فرمایش نشان از اهمیت و رسمیت انتخاب ولایت و حکومت در اسلام دارد، ولایت و حکومت در دین اسلام به عنوان یک مسئولیت و مفهوم مقدس در نظر گرفته می‌شود و مردم نیز باید در امور حکومتی خود مشارکت داشته باشند. این فرمایش نشان از توجه به نقش و اهمیت مردم در امور کشور و اظهار اهمیت و محبت به ولایت است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha