• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403040301995
  • خبرنگار : 50553

رئیس کل دادگستری استان قزوین مطرح کرد

حل مشکل اطاله‌دادرسی با راه‌اندازی سامانه اطلاعات ضامنین و شاهدین

حل مشکل اطاله‌دادرسی با راه‌اندازی سامانه اطلاعات ضامنین و شاهدین

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در روند رسیدگی به پرونده‌ها سامانه‌ای برای جمع‌آوری، شناسایی اطلاعات ضامنین و شاهدین حرفه‌ای طراحی شده تا در دسترس محاکم قضایی قرار بگیرد، این سامانه بسیار کاربرد دارد و مشکلات اطاله دادرسی را کاهش خواهد داد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا در جلسه شورای اداری استان قزوین که یکشنبه، ۳ تیر در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید با برنامه پیش برویم و فعال باشیم که ما نیز در دادگستری به همین منوال قدم برمی‌داریم، خوشبختانه در دوره آیت‌الله رئیسی سند تحولی به سرانجام رسید که نتیجه آن ۷ مأموریت ویژه و مؤثر برای دستگاه قضاست. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از مهم‌ترین تحولات قوه قضائیه اجرای این سند تحول قضایی است که در آن خدمات خوبی برای مردم ارائه شده و اقدامات مؤثری نیز برای رسیدگی به پرونده‌ها صورت گرفته است. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: در این سند چالش، راهکار و راهبردها عنوان شده و مسئولی که برای استان منصوب می‌شود اگر دقیق بر اساس این سند پیش برود تمام مشکلات حل خواهد شد. 

وی تصریح کرد: رسیدگی به شکایات، احیای حقوق عامه و آزادی مشروع، نظارت بر اجرای قوانین، کشف جرم و تعقیب مجرمان و اجرای حدود، پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی، اصلاح مجرمان و حمایت از حقوق مالکیت اشخاص از محورهای این سند تحول قضایی است. این سند تحول سه ساله در سال جاری توسط رئیس قوه قضاییه امضا و برای اجرا به تمامی واحدهای قضایی ابلاغ شده است. 

مصطفوی‌نیا گفت: در این سند به استفاده از سامانه‌های هوشمند و خدمات نوین برای کاهش اطاله دادرسی، افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی، خدمت رسانی بهتر به مردم و تسریع امور تأکید ویژه شده است. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: یکی از دیگر از موضوعاتی که در مجموعه قضایی آرامش و امنیت روانی مراجعین را خدشه‌دار می‌کرد استفاده محکومین از ظرفیت اعسار بود که با استفاده از این سامانه جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود. اولین راهکار در رابطه با دستاورد سند تحول قضایی رویکرد تحولی است که با اجرای آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. 

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در روند رسیدگی به پرونده‌ها سامانه‌ای برای جمع‌آوری، شناسایی اطلاعات ضامنین و شاهدین حرفه‌ای طراحی شده تا در دسترس محاکم قضایی قرار بگیرد، این سامانه بسیار کاربرد دارد و مشکلات اطاله دادرسی را کاهش خواهد داد. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: در گذشته با مشکل شاهدان جعلی مواجه بودیم که خوشبختانه با راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات شاهدین به سمت عدالت و حقیقت نزدیکتر شده‌ایم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha