• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403040301711
  • خبرنگار : 50214

برپایی مهمانی ۱۲ کیومتری شهر غدیر در یزد

برپایی مهمانی ۱۲ کیومتری شهر غدیر در یزد

ایسنا/یزد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برپایی جمعا ۱۲ کیومتر مهمانی شهر غدیر در یزد، شاخص‌ترین آن را مهمانی عید غدیر از چهار راه بعثت تا مجوعه امیرچخماق ذکر کرد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی امروز یکشبه سوم تیرماه در آستانه عید سعید غدیرخم در نشست با خبرنگاران ضمن تبیین و تشریح برنامه های مهمانی کیلومتری شهر غدیر، اظهار کرد: امسال در استان یزد در مجموع ۱۲ کیلومتر طول برنامه های مهمانی شهر غدیر است که در قالب موکبهای مختلف با همکاری هیات دینی و اقشار مختلف مردم برپا خواهد شد.

وی از دیگر برنامه های عید غدیر که یزدی‌ها پیشتاز آن بودند را برنامه اطعام غدیر خواند و گفت: خوشبختانه با همکاری بخشهای مختلف استان این سنت به نحوی فرهنگ سازی شده که اکنون شاهد برپایی اطعام های خانوادگی در یزد نیز هستیم.

وی با اشاره به روزه داری برخی از علاقمندان در روز عید غدیر خم، یکی از برنامه های مرسوم شده در سالهای اخیر نیز فرهنگ افطار غدیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: موسسات و مراکز خیریه استان نیز در این روز به اطعام افراد تحت پوشش خود می پردازند به نحوی که حداقل مددجویان تحت پوشش نهادهایی مانند کمیته امداد در این عید مبارک میهمان سفره امیرالمومنین(ع) خواسته بود.

وی یکی دیگر از برنامه های این مناسبت را اقامه نماز عید همزمان با صبح روز عید در حسینیه امیر چخماق اعلام کرد و گفت: این برنامه به همت آیت الله احمدی فقیه یزدی از علمای برجسته استان در سالیان اخیر احیاء شده است.

وی همچنین به راه اندازی شادمانه غدیر در پردیس فرهنگی یزد(ترمینال قدیم) به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اشاره کرد و افزود: خطبه خوانی غدیر و ترویج زیارت غدیریه که از امام هادی(ع) نقل شده از دیگر برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام نجیمی به تلاش جهت احیای عید مباهله در بیست و چهارم ماه ذی الحجه نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر اهمیت این عید بزرگ شیعیان و افزوده شدن به روزهای شادی عید قربان تا عید غدیر، امیدواریم یزدی‌ها که در برپایی مراسمهای عزاداری نام آور هستند، در برگزاری مناسبتهای شاد دینی نیز سرآمد باشند.

علی بهشتی دبیر ستاد مردمی شهر غدیر نیز با تشریح برنامه های مهمانی کیلومتری غدیر، عنوان کرد: شاخص ترین این برنامه‌ها  همزمان با عید غدیر در روز  سه شنبه، از چهار راه بعثت تا مجموعه امیرچخماق یزد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت ۱۱۰ موکب در برگزاری این مهمانی و تدارک ویژه برنامه های متنوع در این مسیر، خاطرنشان کرد: امسال برای اطعام ۴۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۴ ۱۳:۲۶

از شهر جهانی یزد. عید غدیر بر تمام شیعیان مبارک باشد و امیروارم به حق مولا علی(ع) مردم غزه هم بر دشمن خونخوار صهیونیست پیروز شوند.