• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403040301474
  • منبع : پایگاه‌های خبری

عملیات هدهد، پیام روشنی از توانمندی‌های نظامی حزب الله بود

عملیات هدهد، پیام روشنی از توانمندی‌های نظامی حزب الله بود

تحلیلگر سیاسی لبنان با بیان این که عملیات هدهد همه موازنه‌های سیاسی و نظامی آمریکا و اسرائیل را برهم زد، گفت که این عملیات پیام روشنی از توانمندی‌های نظامی حزب الله بود.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان، روز سه‌شنبه (۲۹ خردادماه) با انتشار بیانیه رسمی از پرواز موفقیت‌آمیز پهپاد ایرانی «هدهد» یا همان «مهاجر ۴» بر فراز آسمان الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی و عکس‌برداری از مناطق حساس رژیم صهیونیستی خبر داد.

این پهپاد پیشرفته علاوه بر پرواز بر فراز مراکز نظامی، اقدام به تصویربرداری از نقاط حساس امنیتی این رژیم کرده است.

عملیات هدهد که ضربه سنگینی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت، همزمان با رسیدن عاموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا به بیروت در سفر دوره‌ای انجام شد که آن را با هدف کاهش تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی از قدس اشغالی آغاز کرد.

عملیات هدهد خشم مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه داشت تا جایی که یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تل آویو به لحظه تصمیم‌گیری برای تغییر قواعد بازی در برابر حزب‌الله و لبنان بسیار نزدیک است.

وی مدعی شد: در یک جنگ همه جانبه، حزب‌الله نابود و لبنان متحمل ضربه ویرانگری خواهد شد.

از سوی دیگر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی در روز چهارشنبه (۳۰ خردادماه) اعلام کرد که مقاومت توانسته است به اطلاعات جدید و دقیقی از پایگاه‌های رژیم‌صهیونیستی در مرزها دست یابد و هدهد اطلاعاتی را از داخل این رژیم در اختیار حزب‌الله قرار داده که هنوز منتشر نشده‌اند.

وی افزود: ما اطلاعات زیادی در اختیار داریم و آنچه که منتشر شده تنها دقایقی از ساعت‌ها تصویربرداری از حیفا است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به قبرس در خصوص هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی در حمله احتمالی به لبنان هشدار داد.

این عملیات و واکنش‌های شتابزده رژیم موقت، توجه بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرد.

در همین رابطه فادی بودیه، تحلیلگر بنام لبنانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: بدون شک عملیات هدهد، همه موازنه‌های نظامی و سیاسی مسئولین رژیم اسرائیل و آمریکا را بر هم زد؛ به این دلیل که پیام روشنی در خصوص برخی توانمندی‌های اطلاعاتی و فنآوری نظامی حزب‌الله در صورت وقوع هرگونه جنگ برضد لبنان به همراه داشت.

وی در ادامه تصریح کرد که حزب الله از برخی توانمندی‌های خود پرده برداشت که تنها به تصویربرداری هدهد خلاصه نمی‌شود بلکه در همه زمینه‌های فنآوری تسلیحاتی و در پدافند هوایی این توانمندی وجود دارد و همین بس که هواپیماهای اسرائیلی دیگر نمی‌توانند آزادانه در آسمان لبنان پرواز کنند.

این تحلیلگر لبنانی در خصوص امکان وقوع جنگ همه جانبه میان اسرائیل و لبنان گفت: وقوع جنگ به شرایط اسرائیل بستگی دارد، زیرا آنها نمی‌توانند با قدرتی مانند حزب‌الله وارد جنگی شوند که نتایج آن معلوم نیست. در عین حال اسرائیل اکنون به ادامه جنگ نیاز دارد، زیرا متوقف شدن جنگ، یک شکست بزرگ برای آن به شمار می‌آید. از سوی دیگر ورود به جنگ بدون حمایت آمریکا ممکن نیست. همه اینها مسائلی هستند که باید به دقت بررسی شوند.

وی در ادامه تاکیدکرد: سخن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله خطاب به قبرس پیامی به همه کشورهای همسایه است که اسرائیل می‌خواهد از آنها برای حمله به لبنان استفاده کند. در اینجا این سوال مطرح است که چگونه ممکن است یک کشور دوست باشد؛ اما به دشمن اسرائیلی کمک کند؟ چگونه یک کشور می‌تواند دوست باشد و پایگاهی برای پرتاب موشک به لبنان قرار بگیرد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha