• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403040301198
  • خبرنگار : 50184

سند توسعه گردشگری کرمانشاه تدوین می‌شود

سند توسعه گردشگری کرمانشاه تدوین می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تدوین سند توسعه گردشگری استان خبر داد.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدام وزارت میراث فرهنگی جهت تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری ایران، اظهار کرد: برنامه ریزی برای تدوین برش استانی این سند نیز در استان کرمانشاه آغاز شده است. 

وی افزود: حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی تدوین سند توسعه گردشگری استان تخصیص داده شده تا در گام اول مطالعات لازم درخصوص وضعیت موجود، شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدها و ... در حوزه گردشگری استان صورت گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: این سند با هدف رسیدن به توسعه پایدار گردشگری تدوین خواهد شد و در آن نقش همه دستگاه‌های ذیربط در توسعه گردشگری استان مشخص خواهد شد. 

وی تاکید کرد: گردشگری مسئله‌ای کاملا فرابخشی است و اگر می خواهیم به عنوان یک اولویت برای توسعه استان به آن نگاه داشته باشیم، باید همه دستگاه‌های ذیربط با محوریت میراث فرهنگی در این حوزه نقش آفرینی داشته باشند، به همین دلیل در تدوین سند توسعه گردشگری استان همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند. 

فرمانی در ادامه با بیان اینکه این سند افق حداقل ۱۰ ساله گردشگری استان را ترسیم می‌کند، خاطرنشان کرد: در این سند، برای مدیریت گردشگری استان، فضاهای کسب و کار در آن، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی، فرهنگ سازی، تبلیغات و بازاریابی برنامه خواهیم داشت. 

وی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، مطالعات تدوین سند توسعه گردشگری استان تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و پس از آن کار تدوین سند آغاز می‌شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۳ ۱۳:۲۴

تدوین این سند ها هیچ تاثیر در رشد توسعه گردشگری استان ندارد . پیش از اینهم سند توسعه طرحهای نفت و گاز و پتروشیمی در استان کرمانشاه تدوین و تصویب شده بود .اما کدامیک از طرحهای شاخص آن نظیر پالایشگاه اناهیتا و پتروشیمی اسلام اباد . پالایشگاه گاز گیلانغرب . پتروشیمی روانسر و کنگاور تاکنون اجرایی و تکمیل و به بهره بهرداری رسیدند ؟؟؟؟ لطفا پیگیری فرمایید