• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040200809
  • خبرنگار : 50441

رئیس ستاد انتخابات فارس اعلام کرد:

‌ اخذ رای دستی و احراز هویت آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری

‌ اخذ رای دستی و احراز هویت آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری

ایسنا/فارس به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، فرآیند اخذ رای انتخابات روز جمعه ۸ تیرماه به‌صورت دستی انجام خواهد شد اما احراز هویت، آنلاین است.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۲ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون انتخابات ریاست جمهوری، ابتدا با بیان اینکه دولت سیزدهم به وعده هایی که داد صادق بود، گفت: این دولت تلاش کرد همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرد و بدون هیچ تکلفی به مردم خدمت کند.

وی در ادامه به ارائه نکاتی در خصوص چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: در ستاد انتخابات استان فارس، آمادگی لازم در تمام زمینه‌ها، به‌ویژه ۴ راهبرد مد نظر مقام معظم رهبری یعنی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود دارد.

قزلسفلی با بیان اینکه در کمیته‌های ۸ گانه این ستاد، فرمانداران و بخشداران، مقدمات لازم را فراهم کرده‌اند، گفت:  تعداد ۳ هزار و ۵۱۷ شعبه اخذ رای برای این انتخابات پیش‌بینی شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۹ شعبه شهری و یک‌هزار و ۴۵۸ شعبه روستایی هستند و از مجموع این شعب، تعداد ۲ هزار و ۵۲۲ شعبه ثابت و ۹۹۵ شعبه سیار در کل استان وجود دارد.

برپایی انتخابات ریاست جمهوری در ۳۷ حوزه فارس

وی تفاوت انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس را در تعداد حوزه‌های انتخابیه اعلام کرد و گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها ۱۵ حوزه انتخابیه داشتیم اما انتخابات ۸ تیر در ۳۷ حوزه برگزار می‌شود که در این بین، شیراز با ۸۴۰ شعبه بیشترین  و اوز با ۲۱ شعبه دارای کمترین شعب در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تصریح کرد: آموزش‌های ویژه برای فرمانداران و بخشداران، کارشناسان سیاسی و فناوری انتخابات، عوامل اجرایی شعب اعم از نماینده فرماندار، مجریان و منشیان شعب و همچنین عوامل هیئت‌های بازرسی، از دو هفته پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها، هم به صورت کشوری و هم استانی به‌صورت غیرمتمرکز در حال انجام است تا هیچ‌گونه مشکلی در جمع‌آوری آرا نداشته باشیم. این برنامه‌ریزی تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و یک جلسه توجیهی هم در آن روز با حضور نمایندگان فرماندار و کاربران شعبه، ناظرین و سرتیم ناظرین شعبه برگزار می‌شود تا آخرین هماهنگی‌ها انجام شده و راس ساعت ۸ صبح روز جمعه، انتخابات در همه شعب استان آغاز شود.

‌ اخذ رای دستی و احراز هویت آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری

قزلسفلی افزود: برای اجرای انتخابات روز جمعه، ۹۷ هیئت اجرایی با دعوت و سازماندهی ۲ هزار و ۹۱٠ نفر از معتمدین در همه شهرستان‌ها شکل گرفته است که ۳۷ هیئت اجرایی اصلی در فرمانداری‌ها و ۶٠ حوزه فرعی در بخشداری‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ۴ بخش اجرا، نظارت، بازرسی و امنیت، بیش از ۹۴ هزار نفر به‌عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات چهاردهم سازماندهی شده‌اند، در خصوص نحوه اخذ آرا اظهار کرد: جمع‌آوری آرا به‌صورت دستی خواهد بود اما احراز هویت به‌صورت برخط یا آنلاین انجام می‌شود و ملاک اصلی هم سامانه احراز هویت است.

رئیس ستاد انتخابات فارس در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سلامت انتخابات نیز گفت: مثل انتخابات مجلس، جلسات آموزشی مشترکی با فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات انجام و به صورت همه‌جانبه بر لزوم بی‌طرفی تمام عوامل اجرایی تاکید شده است.

امانتدار رأی مردم هستیم 

قزلسفلی با تاکید بر اینکه ستاد برگزاری انتخابات، خود را امانتدار و حافظ رای مردم دانسته و هر زمان مشکلی گزارش شود، بلافاصله اقدام خواهد کرد، گفت: در روزهای گذشته گزارشاتی داشته‌ایم مبنی بر اینکه برخی افراد با وجود انتخاب شدن برای حضور در شعب، در ستادهای انتخاباتی نامزدها فعالیت کرده‌اند که سریعا با آن‌ها برخورد شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برقراری خطوط ارتباطی سامانه احراز هویت برخط و پایداری انرژی برق، اندیشیده شده است، گفت: امیدواریم در این زمینه مشکلی به‌وجود نیاید و با توجه به گرمای هوا، مردم و عوامل اجرایی در روز انتخابات اذیت نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ادامه داد: برابر ماده ۲۱ انتخابات، با همه ارگان‌ها برای همکاری در راستای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات رایزنی‌های لازم انجام شده است و ملزومات برگزاری انتخابات هم از مرکز به استان انتقال داده شده و در حال توزیع در حوزه‌هاست که همگی توسط حراست فرمانداری‌ها مراقبت خواهد شد.

قزلسفلی از برگزاری جلسات با روسای ستادهای نامزدها خبر داد و گفت: در این جلسات تمامی بایدها و نبایدها به نامزدها گوشزد شد و از آن‌ها هم خواسته شد تا مشکلات خود را مطرح کنند که این جلسات با استقبال بسیار خوبی از سوی ستادها مواجه شد.

وی با بیان اینکه آمادگی صدور کارت شناسایی برای هر تعداد نماینده درخواستی از سوی نامزدها برای حضور در شعب وجود دارد، گفت: برای برقراری امنیت لازم جهت برگزاری مراسم مربوط به ستادهای انتخاباتی نیز تمهیدات حفاظتی اندیشیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس افزود: به ستادهای نامزدها نیز گفته شده است که رعایت مُرّ قانون، اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب نامزدها را انجام دهند و شورای نگهبان نیز عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

قزلسفلی در پایان آمار واجدین شرایط را ۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۷۳۶ اعلام کرد و از اندیشیده شدن تمهیدات لازم در صورت کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم نیز خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha