• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403040200805
  • خبرنگار : 50022

دستگیری پنج عامل برداشت وجه در ساوجبلاغ

دستگیری پنج عامل برداشت وجه در ساوجبلاغ

ایسنا/البرز فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از دستگیری پنج عامل برداشت وجه از طریق کپی کارت‌های ‏بانکی به وسیله اسکیمر توسط پلیس فتا این شهرستان خبر داد‎.‎

به گزارش ایسنا، سرهنگ  علی سلیمانی روز شنبه دوم تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت چند پرونده با موضوع برداشت از حساب بانکی به صورت غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ماموران پلیس فتا مشخص شد متهمان با سه دستگاه خودروی سواری پراید، پیکان وانت و آریسان در پوشش فروش اجناس و با استفاده از کپی کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به تهیه کارت هدیه و خرید از از فروشگاه‌ها می‌نمایند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با کار تخصصی شبانه‌روزی و بررسی دقیق مقصد وجوه کلاهبرداری شده رد عاملان  این برداشت غیرمجاز را در استان آذربایجان شرقی شناسایی و و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه تعداد پنج نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ بیان کرد: متهمان معترف شدند که در سطح شهرهای بوئین زهرا، آبیک، قزوین، گرگان، تهران، اشتهارد و شهرهای استان گیلان  اقدام به کپی کارت‌های بانکی و برداشت از حساب تعداد ۷۰ نفر شاکی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کرده‌اند.

این مسئول انتظامی با اشاره به کشف دو دستگاه اسکیمر، کارت‌های هدیه و خام، کارت‌های بانکی  و مدارک شناسایی به نام سایر افراد، سلاح‌های سرد و تعدادی تلفن همراه از متهمان، اظهار کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سلیمانی گفت: برابر دستور مقام قضایی، تصاویر متهمان جهت شناسایی دیگر شکات به این روش کلاهبرداری در رسانه‌ها منتشر شده و افراد متضرر می‌توانند جهت پیگیری موضوع به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مراجعه نمایند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به احتمال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به‌ روش اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند، چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha