• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403040200583
  • خبرنگار : 50130

‌پزشکیان در کردستان:

ایران را باید شایستگان و اقوام مختلف بسازند نه تنها یک گروه و جناح خاص

ایران را باید شایستگان و اقوام مختلف بسازند نه تنها یک گروه و جناح خاص

ایسنا/کردستان کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه همه اقوام در ایر ان جایگاه خاص خود را دارند، گفت: ایران را باید شایستگان و اقوام مختلف بسازند نه تنها یک گروه و جناح خاص.

مسعود پزشکیان امروز شنبه(۲ تیرماه) در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورت پیروزی به طور قطع وضعیتی که در کردستان و مناطق محروم به وجود آمده است را درست خواهیم کرد.

وی افزود: کردها و سایر اقوام ایرانی باید بر اساس شایستگی جایگاه خود را در کشور داشته باشند چرا که ایران را اقشار مختلف مردم و اقوام و شایستگان می توانند درست کنند نه فقط یک گروه و جناح خاص.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: این وضعیت اگر از بین برود می‌توانیم یک وفاق ملی ایجاد و برای ایران و عزت ایران به جایگاهی برسیم که قدرت رقابت در منطقه را داشته باشیم، به جای اینکه جوانان ما آرزو کنند از این آب و خاک بروند دیگران آرزوی زندگی در ایران را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، پزشکیان در سفر تبلیغاتی خود به استان کردستان بعد از ورود از طریق فرودگاه سنندج عازم بهشت محمدی سنندج شد. 

وی در بهشت محمدی سنندج افزون بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر سر مزار  مهندس ‌بهاالدین ادب‌ نماینده اسبق و محبوب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی حاضر شد. 

دولتمردان با نگاهی عادلانه به مسائل و مشکلات اقوام نگاه کنند

غریب سجادی، رییس ستاد مسعود پزشکیان در استان کردستان امروز در ادامه برنامه های تبلیغاتی مسعود پزشکیان در سنندج، در پارک سپیدار این شهرستان اظهار کرد: حضور پرشور و مسئولیت پذیرانه شما مردم کردستان پیام شفافی برای اقلیت تنگ نظر است.

وی خطاب به پزشکیان گفت که شما در کردستان صاحب خانه هستید، کردستان و مهاباد سال‌هاست دیار شما بوده و هست و ما شما را فرزند کردستان می دانیم.

رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان کردستان، عنوان کرد: بدون شک آنچه که سبب شده امروز فارغ از هرگونه تفاوت جناحی و تفکر سیاسی اینجا دور هم جمع شویم، نگرانی از آینده است.

وی اعلام کرد که ما اینجاییم تا از روزنه‌های امید دفاع کنیم.

وی خطاب به پزشکیان بیان کرد که امیدواریم تمام تلاش و همتتان را به خرج دهید تا آلام و رنج های سرزمینمان درمان شود. شما راه دشواری دارید چون علاوه بر انسجام فکری و استفاده از نخبگان سیاسی، جهت توسعه مملکت باید تمام قدرت خود حرکت کنید. مطمئن باشید تمامی دلسوزان و عدلتخواهان در کنار شما خواهند بود.

سجادی ادامه داد: برای یادآوری باید گفت که سالهاست خواسته ما این است که دولتمردان با نگاهی عادلانه به مسائل و مشکلات اقوام نگاه کنند.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر شما ثابت کرده اید که حامی محرومان هستید، خاطرنشان کرد: جوانان کردستان که به دلیل جبر اقتصادی و شرایط نامطلوب در کوه های صعب العبور کردستان تن به کولبری داده اند، شایستگی های زیادی دارند و باید آنها را دریابید و فکر اساسی برای توسعه کردستان داشته باشید. پزشکیان معجزه گر نیست اما باورداریم که در کنار مردم است و امید را به جامعه باز می‌گرداند.

پزشکیان نیز به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، با حضور در پارک سپیدار سنندج سخنرانی خود میان مردم کردستان را آغاز کرد.

قدرت یک مملکت به مردم آن جامعه است

در ادامه پزشکیان با حضور در میان مردم سنندج، لزوم حضور در انتخابات را اصلاح ساختار موجود و احیای مشکلات اقتصادی ذکر کرد و گفت: قدرت یک مملکت به مردم آن جامعه است، قدرتی که زایده  اقتصاد، نیروی انتظامی و امنیت آن کشور است، اما اقتدار یک جامعه حضور و پشتیبانی مردم در عرصه های سیاسی است.

وی با مطرح کردن این سوال که چرا جامعه از ما گریزان است، افزود: بی عدالتی و تبعیض، عامل اصلی نارضایتی و گریزان بودن جامعه است، اگر ما کاری کنیم که شایستگان از اقوام مختلف بتوانند جایگاه خود را بر اساس شایستگی در کشور پیدا کنند، نارضایتی ها و بی‌عدالتی‌ها به حداقل خواهد رسید، باید عدالت را از نظر توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه اعمال شود، در غیر این صورت اقتدار کشور دچار مشکل می شود.

همه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان باید با جامعه صداقت داشته باشند

این کاندیدای چهاردهمین دوره اتخابات ریاست جمهوری، صداقت را عامل دوم نارضایتی در جامعه ذکر کرد و ادامه داد: حاکمیت و دولتمردان باید با مردم صادق و راستگو باشند، همانطور که خداوند در قرآن کریم، از پیامبران خود دوبار پیمان غلیظ می گیرد، که باید با مردم صداقت داشته باشند، براساس این پیمان معتقدیم که همه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان باید با جامعه صداقت داشته باشند.

وی ‌تصریح کرد: باید در صحنه حضور یابیم و با قدرت بگوییم که ما کرد، ترک، بلوچ و همه مردم ایران حق مشارکت و تصمیم گیری در انتخابات و دولت را داریم.

مردم همیشه نماد اقتدار کشور هستند

پزشکیان گفت: اگر مردم در صحنه باشند افرادی که تصور می کنند عقل کل هستند، به اشتباه خود پی می برند، چرا که مردم همیشه نماد اقتدار کشور هستند.

وی فساد، رانت و تبعیض را عامل بر هم زدن اقتدار و عزت کشور دانست و گفت: ما با قدرت جلوی این عوامل می ایستیم و از شفافیت فرار نخواهیم کرد.

وی عنوان کرد: حقیقت، سرایی آراسته است، غیر شفاف بودن موجب ثروتمند شدن آقازاده ها می شود، آنها سرمایه های این مملکت را بر باد می دهند. ما زندگی آرام و عدالت را برای مردم کشورمان می خواهیم و از بی عدالتی و قلدری گریزانیم.

به گفته پزشکیان، می توانیم مرزی را در کردستان ایجاد کنیم که داد و ستد و تجارت در آن صورت گیرد.‌

پزشکیان زنان را برابر با مردان دانست و گفت: ما کاری خواهیم کرد که زنان ما همچون مردان بتوانند در جایگاه های علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جایگاه خود را پیدا کنند. طبق آیه قرآن، ایمان و عمل صالح مرد و زن فرقی با هم ندارد و جزای برابر با هم دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha