• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040200553
  • خبرنگار : 50649

معاون استاندار فارس:

احداث شهرک صنایع دستی شیراز بعد از ۱۶ سال وقفه وارد فاز اجرایی شد

احداث شهرک صنایع دستی شیراز بعد از ۱۶ سال وقفه وارد فاز اجرایی شد

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از برگزاری نشست کارگروه پیگیری ساخت شهرک صنایع دستی شیراز خبر داد و افزود: با حضور مدیران ارشد استان تک تک مصوبات بررسی و دستورات لازم صادر شد.

محمد فرخ‌زاده امروز، ۲ تیرماه با بیان اینکه احداث شهرک صنایع دستی شیراز مصوبه سال ۱۳۸۶ هیئت وزیران بوده است، اظهار کرد: پس از ۱۶ سال وقفه در آخرین سفر ریاست جمهوری ساخت این شهرک وارد فاز اجرایی شد.

وی یکی از مشکلات شروع به کار احداث این شهرک را عدم تملک زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و عدم تخصیص توسط وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: با تصمیم استان کمیسیون مربوطه تشکیل و اداره‌کل راه و شهرسازی صورتجلسه تحویل زمین را تحویل شهرک‌های صنعتی کرده است و مقرر شد ظرف دو هفته کاری مصوبه تثبیت و نسبت به طی مراحل واگذاری قطعی و صدور سند اقدام شود.

فرخ‌زاده همچنین افزود: به منظور تسریع در پیگیری اجرای این پروژه، کارگروهی تحت نظارت این معاونت و با حضور اداره‌کل میراث فرهنگی و شرکت شهرک‌های صنعتی برای طراحی شهرک تشکیل شد تا با معماری متفاوت این شهرک خود به عنوان یک جاذبه گردشگری در استان ایفای نقش کند. میراث فرهنگی کار طراحی این شهرک را برعهده گرفت و مقرر شد طرف دو ماه طراحی‌ها در کارگروه بررسی و نهایی گردد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس از تامین آب شهرک مذکور توسط آبفای شیراز در محیطی با وسعت یک و نیم هکتار در دل پروژه (توسعه مخزن آبرسانی فعلی) و تعهد تامین برق این پروژه نیز خبر داد.

فرخ‌زاده بیان کرد: هزینه‌های آماده‌سازی پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه شده است که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی در ۳ سال و از سال ۱۴۰۳ و با دیوارگذاری شهرک آغاز خواهد شد.

رئیس کارگروه صنایع دستی و فرش دستبافت استان فارس هدف از ساخت این شهرک را توسعه زنجیره ارزش صنایع دستی و راه‌اندازی خطوط تولید انبوه برخی آثار و ایجاد مراکز فروش تولید به مصرف عنوان کرد و افزود: توجه به تبلیغات، تجاری‌سازی و فروش در این صنعت گام مهمی جهت صادرات و رشد اقتصادی استان در این حوزه خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، این شهرک در کنار نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در زمینی مرغوب و شیب‌دار با چشم‌اندازی زیبا شکل خواهد گرفت.

استان فارس با دارا بودن ۱۲۰ رشته صنایع دستی و ۸۵ رشته نسبتاً فعال در کشور است که نیازمند تقویت و شکوفایی بیشتر خصوصاً در زمینه صادرات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۶

دردنیای دیجیتال ما تازه داریم حصیربافی را گسترش میدیم