• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403040200488
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون سازمان مدیریت آذربایجان شرقی خبر داد

رشد ۴۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری

رشد ۴۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان دارای رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ و حدود ۹ درصد بالاتر از رشد اعتبارات تملک استان‌های کشور است. 

علی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبارات منابع استانی استان در سال ۱۴۰۲ با ۴۱ درصد رشد نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود دو هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان بوده است. 

وی با بیان اینکه این رقم تا پایان سال به ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان ارتقا یافته و حدود ۵۹ درصد تخصیص داشت، افزود: سهم استان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان های کشور حدود ۳.۳۷ درصد بوده است. 

وی ابراز داشت: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۶۴ پروژه در دست اجرا بوده که از این تعداد، ۳۹۶ پروژه احداثی و توسعه‌ای تعریف شده بود و سایر پروژه ها نیز در قالب تعمیر، تجهیز، خدماتی و سایر موارد مستمر تعریف اجرا شد.

فرجی افزود: از میان پروژه های احداثی و توسعه‌ای استان، ۲۹۶ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، تعداد ۲۲۲ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و از بین آنها ۱۷۹پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد بوده است. 

وی تصریح کرد:در نهایت با در نظر داشتن ملاحظات موجود و با اولویت خاتمه و بهره‌برداری از پروژه ها، تعداد ۱۳۰ پروژه اولویت‌دار با دریافت تخصیص ۱۰۰ درصد خاتمه یافته و از فهرست پروژه‌های نیمه‌تمام خارج شدند.

 وی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان دارای رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ و حدود ۹ درصد بالاتر از رشد اعتبارات تملک استان‌های کشور است. 

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی افزود: ترکیب منابع اعتباری استان‌ها در سال جاری متنوع تر بوده و ردیف‌هایی از جمله توازن، محرومیت زدایی، کمک‌های فنی و اعتباری برای فعال‌سازی واحدهای راکد و تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح قانون معادن در سرجمع اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است و در مجموع اعتبارات استان مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبلغ پنج هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان بالغ شده است. 

وی ادامه داد: بخش عمده اعتبارات استان برای مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا از منابع ملی تامین می‌شود و تعداد ۱۰۲ پروژه با نام استان استخراج شده از پیوست یک قانون بودجه کل کشور دارای حدود چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی افزود: این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ دارای حدود سه هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار و میانگین تخصیص پرداختی به این پروژه‌ها حدود ۶۰ درصد گزارش شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha