• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040200484
  • خبرنگار : 71402

بر اساس اطلاعات میانجیگران

ممکن است تنها ۵۰ اسیر در غزه زنده مانده باشند

ممکن است تنها ۵۰ اسیر در غزه زنده مانده باشند

بر اساس اطلاعات فاش شده از میانجیگران درگیر در مذاکرات برای توافق آتش‌بس رژیم صهیونیستی و حماس، تعداد اسیران صهیونیست نزد حماس که همچنان زنده هستند، ممکن است تنها به ۵۰ نفر برسد.

به گزارش ایسنا، این کمترین ارزیابی تا به امروز از ۱۲۰ نفری است که گمان می‌رفت هنوز نزد گروه مقاومت حماس اسیر باشند و در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات برای پایان دادن به جنگ غزه در بحبوحه خشم فزاینده از کابینه رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

مقامات صهیونیست پیش از این تخمین زده بودند که حدود نیمی از اسرای باقیمانده هنوز زنده هستند، در حالی که حماس به تازگی اعلام کرد «هیچکس ایده‌ای» درباره وضعیت فعلی آنها ندارد.

آخرین برآوردها توسط نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از میانجیگران در مذاکرات آزادی اسرا و یک مقام آمریکایی مطلع از تازه‌ترین اطلاعات گزارش شده است. بر اساس اطلاعات فاش شده از میانجیگران درگیر در مذاکرات برای توافق آتش‌بس رژیم صهیونیستی و حماس، تعداد اسیران صهیونیست نزد حماس که همچنان زنده هستند، ممکن است تنها به ۵۰ نفر برسد.

زمانی که عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در روز ۷ اکتبر به مناطق جنوبی اراضی اشغالی شروع شد، گمان می‌رود حدود ۲۵۱ صهیونیست در نوار غزه بازداشت شده و به اسارت درآمدند.

در ۹ ماه گذشته، ۱۰۵ اسیر از طریق یک توافق صلح موقت بازگردانده شدند و همچنین هفت نفر زنده خارج شدند که این شامل چهار نفری می‌شود که در جریان عملیات مرگبار صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه در اوایل ماه جاری میلادی پیدا شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فشار فزاینده‌ای از سوی افکار عمومی برای مذاکره فوری در مورد توافق آتش‌بس با حماس برای بازگرداندن اسیران مواجه است. در همین حال یک طرح صلح سه‌مرحله‌ای که اجازه تبادل اسرا و زندانیان فلسطینی به صورت محدود را می‌دهد، فعلا راه به جایی نبرده است و رژیم صهیونیستی هم به حملات مرگبارش در سراسر غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha