• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403040200429
  • خبرنگار : 50622

معاون سیاسی استاندار البرز:

تمهیدات لازم برای چیدمان و جانمایی شعب اخذ رای انجام شده است

تمهیدات لازم برای چیدمان و جانمایی شعب اخذ رای انجام شده است

ایسنا/البرز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: مدارک مورد نیاز برای اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری ارائه دو مدرک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی است.

مرتضی ولی پوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی استان البرز برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پس از دستور وزیر محترم کشور در تاریخ شش خرداد ماه، همزمان با سراسر کشور روند اجرایی انتخابات به طور رسمی در استان البرز  شروع شده است.

وی افزود: براساس چهار مولفه‌ مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت که مقام معظم رهبری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در جمع مسئولین در سال گذشته مطرح کردند، بحث انتخابات در استان رصد شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس جلسات متعددی در سطح استان با حضور استاندار، فرمانداران و عوامل مرتبط و دستگاه‌های ذیربط با حضور اعضای ستاد انتخابات برگزار  شده و   تمهیدات لازم برای چیدمان و جانمایی شعب صورت گرفته است.

ولی پوری بیان کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر عوامل دست اندرکار در امر انتخابات اعم از اجرا، نظارت، بازرس، نماینده، فرماندار و همکاران انتظامی روند اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند. اسامی دست اندرکاران و عوامل شعب در سامانه جامع انتخابات بارگذاری شده که البته تا دوم تیرماه قابل ویرایش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در ارتباط با هم افزایی و مشارکت حداکثری، جلسات متعدد و مختلفی با گروه‌های سیاسی احزاب، جریانات، اصناف، دانشگاهیان و بسیج برگزار شده و  کمیته‌های مختلفی در ارتباط با مشارکت حداکثری تشکیل  شده‌ است.

وی بیان کرد:  دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به دنبال دلسرد کردن و کاهش حضور مردم در انتخابات هستند، لذا در این خصوص مسئولیت همه ما و اصحاب رسانه  برای آگاهی بخشی و تشویق مردم  به مشارکت دو چندان است. بنابراین باید تلاش کنیم که حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات مانند آنچه که در گذشته شاهد بودیم در این دوره هم اتفاق بیافتد.

ولی پوری در ادامه اظهار کرد: مستحضرید که تبلیغات شش  نامزد انتخابات رسما شروع شده و تا تا تاریخ ششم تیرماه ادامه دارد و پس از آن از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه  هفتم تیرماه تبلیغات ممنوع خواهد بود و هشتم تیرماه هم روز انتخابات و اخذ رأی خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در خصوص مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات گفت: مدارک مورد نیاز برای اخذ رأی که باید توسط رأی دهندگان ارائه شود، دو مدرک هویتی یعنی شناسنامه و کارت ملی است. متولدین ۱۳۸۵.۴.۸ به قبل می‌توانند رأی خودشان را به صندوق های رأی بیاندازند.

ولی پوری ادامه داد:  ۱۳۴۴ شعبه با ترکیب ۱۲۳۵ شعبه ثابت، ۱۰۹ شعبه سیار که حدود ۱۱۰۸ شعبه شهری و ۲۳۶ شعبه روستایی است،  آماده اخذ رأی از مردم استان در روز انتخابات هستند. با توجه به اینکه جانمایی شعب بر عهده عوامل اجرایی و نظارت‌ است، جانمایی و اختصاص صندوق‌های شعب  توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت انجام شده است.  

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف همه مردم، نخبگان و اصحاب رسانه حضوری حداکثری در روز جمعه هشتم تیرماه در پای صندوق‌های رأی در استان شاهد باشیم و بار دیگر مردم عزیزمان ثابت کنند که همیشه در صحنه هستند و حضورشان  مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار جهانی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha