• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403040200419
  • خبرنگار : 50260

ظریف: ما می‌خواهیم کسی جرأت نکند ایران را تهدید کند

ظریف: ما می‌خواهیم کسی جرأت نکند ایران را تهدید کند

ایسنا/اصفهان وزیر پیشین امورخارجه گفت: ما می‌خواهیم انتخاباتی پرشور برگزار کنیم. آینده ما را خیابان مشخص نمی‌کند. آینده ما از پای صندوق‌های رای تعیین می‌شود. ما به دنبال آن هستیم که مردم به پای صندوق‌هایی رای بیایند که قدرت کشور را افزایش می‌دهد تا بتواند در برابر ابرقدرت‌ها بایستد و کسی جرأت نکند ایران را تهدید کند.

محمد جواد ظریف در همایش حامیان مسعود پزشکیان در حسینیه چهل تن کاشان، اظهار کرد:ما در آستانه یک تصمیم تاریخی هستیم. مردم تعیین خواهند کرد که چه آینده‌ای برای خود و فرزندانشان بنا کنند. آیا می‌خواهند فرزندانشان در کنارشان باشند یا در غربت باشند و آنها در حسرت دیدن فرزندان و نوادگانشان باشند.

وی افزود: باید بپذیریم که گروهی نمی‌خواهند شما تصمیم بگیرید. گروهی که از خون و مال این مردم ارتزاق می‌کنند و از خارج حقوق می‌گیرند و در خارج امید براندازی دارند آنها که می‌گویند پای صندوق رای نروید و رای شما بی‌فایده است دلشان برای شما نسوخته است، دلشان برای چک‌هایی می‌سوزد که برای حق‌العمل خیانت به مردم ایران می‌گیرند؛ حرف آنها را گوش نکنید.

وی افزود: گروه دوم با غیبت شما در پای صندوق رای برای حاکمیت اقلیت پرگو و پر سر و صدا بر اکثریت مردم استفاده می‌کنند. آنها دوست دارند شما را ناامید کنند و می‌گویند رئیس‌جمهور نقشی ندارد.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: گروهی می‌خواهند شما فراموش کنید این آقایان میراث‌داران آنها هستند که تحریم‌ها را بر سر شما آورده‌اند. وضعیت کشور حاصل ۸ سال دولت روحانی نیست.

ظریف گفت: وقتی شهید رئیسی می‌خواست برجام را زنده کند چه کسانی در برابرش ایستادند؟ جز این آقایان که امروز میراث‌دار شهید رئیسی شدند. زمانی هم شهید امیرعبداللهیان را به کمیسیون اصل ۹۰ خواستند و بازخواست کردند چرا برجام را می‌خواهی احیا کنی؟

وی در پاسخ به شعار منتقدان اظهار کرد: اقلیتی کوچک نمی‌خواهند مردم حرف حق را بشنوند و مانع اکثریت مردم می‌شوند. ۱۰ سال است هر نادرستی و تحریفی پخش کردند و تمام دستگاه‌های تبلیغاتی کشور در اختیار آنها بوده است.

مشاور مسعود پزشکیان درباره ورود واکسن به کشور، گفت: شما نمی‌دانید چه خون دل خوردیم که واکسن وارد کنیم .

این دیپلمات با اشاره به شعار منتقدان گفت: پزشکیان، پول نهاده دامی در حسابش نیست، چای دبش در حساب خود و خانواده‌اش نیست. متخصص قلب است، ولی یک ریال از مریض پول نگرفته و با حقوق دانشگاه عمل کرده است. اگر می‌خواهید با اختلاس مبارزه کنید راهش این نیست که پولش از جیب اختلاسگران برسد.

وی درباره برجام گفت: ما ۳۲۰۰ صفحه از مذاکرات را پس از اجازه وزارت اطلاعات چاپ و منتشر کردیم، شما از دوستان بخواهید یک صفحه از مذاکرات‌شان را به شما بدهند.

ظریف تصریح کرد: دنیای امروز، دنیای تخصص است و دنیای ایده و نوآوری است. شما جوانان به جای اینکه وقت خود را تلف کنید برای کسانی که به آینده شما علاقه ندارند، دنبال پیشرفت و علم و نوآوری باشید این کشور نیازمند به جوانان و نیازمند روابط سالم با جهان و روابط عزتمندانه است.

وزیر سابق امور خارجه گفت: شجاعت در تصمیم‌گیری و هزینه کردن خود برای مردم است. مردم ما مستحق آن هستند که ما در راه آنها قربانی شویم، نه اینکه قربانی منافع حزبی و سیاسی ما شوند.

وی گفت: آیا بد بود که من شأن کشور را چنان بالا بردم که وزیر خارجه آمریکا به ملاقات من آمد؟ آیا بد بود هر بار مذاکره می کردند یک تحریم جدید بر مملکت تحمیل می کردند، ما هر بار مذاکره کردیم یک تحریم را برداشتیم آیا گناه کردیم؟ به مذاکره رفتن و دست خالی برگشتن خوب است؟

ظریف تصریح کرد: ما تنها زمانی می‌توانیم این کشور را بسازیم که در بین خود به اجماع برسیم و زمانی می‌توانیم این مملکت را آباد کنیم که از این بازی‌های سیاسی دست برداریم، تنها زمانی می‌توانیم به نسل آینده و جوانان و پیران و بانوان امید دهیم که بتوانیم مثل ید واحد در مقابل این همه دشمن که کمر به زدن ما بسته‌اند بایستیم. در متن انگلیسی کتاب بنیامین نتانیاهو، می‌گوید برجام بزرگ‌ترین خطر برای اسرائیل است و روزی که برجام تصویب شد قسم خوردم آن را نابود کنم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha