• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040200398
  • منبع : نمایندگی مازندران

برگزاری جشن‌های عید غدیر در ۳۰۸ بقعه متبرکه مازندران

برگزاری جشن‌های عید غدیر در ۳۰۸ بقعه متبرکه مازندران

ایسنا/مازندران  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت و امامت گفت: جشن‌های عید غدیر با موضوع «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۳۰۸ امامزاده و بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت و امامت و آذین‌بندی بقاع متبرکه به همین مناسبت، گفت: جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار می شود و برنامه‌هایی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی اجرا خواهد شد و فضاسازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تصریح کرد: در طول این دهه، هر شب و به صورت گردشی در صحن یکی از بقاع شاخص استان، جشن‌های شاد با حضور سخنران و مداح شاخص، گروه سرود و اجرای مسابقه، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و دیگر برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

وی مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره را از جمله برنامه های پیش بینی شده در برخی بقاع دانست و تصریح کرد: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این جشن ها با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی (ع) انجام می شود.

حجت‌الاسلام حیدری جناسمی با اشاره به این که ولایت مداری مردم مازندران در طول تاریخ به اثبات رسیده است، بیان کرد: این استان از لحاظ تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود که این مسأله نشان دهنده پیروی مردم این استان از اهل بیت (ع) و نوادگان آن‌ها دارد.

برگزاری جشن‌های عید غدیر در ۳۰۸ بقعه متبرکه مازندران

وی در پایان با بیان این که دهه غدیر فرصت بسیار مغتنمی برای پرداختن به مسأله امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: در کنار جشن‌های مردمی که در سطح جامعه و به ویژه بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود باید به این مسأله مهم و حیاتی جهان اسلام پرداخته شود.

اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۱۵ امامزاده مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: همزمان با فصل تابستان طرح نشاط معنوی در ۱۱۵ امامزاده و آستان مقدس بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

 حجت‌الاسلام مسعود قربانی از اجرای طرح نشاط معنوی در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح همزمان با فصل تابستان در ۱۱۵ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان آغاز شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بیان کرد: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقاء روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و همچنین کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند؛ اگر دلسوزانِ نسل جوان، برای آینده‌ سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.

برگزاری جشن‌های عید غدیر در ۳۰۸ بقعه متبرکه مازندران

حجتالاسلام قربانی با دعوت از عموم دانش آموزان برای ثبت نام در طرح نشاط معنوی، افزود: در این طرح متقاضیان می‌توانند در کلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن‌کریم، احکام، نقاشی، خیاطی، نویسندگی، عروسک سازی، قالی و گلیم بافی، نویسندگی، آموزش رایانه، برگزاری برنامه‌های اردویی و تفریحی و... ثبت نام کنند. 

وی یکی از اهداف اجرای طرح نشاط معنوی را تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی در بین جوانان و نوجوانان در ایام اوقات فراغت دانست و افزود: در این طرح در تلاش هستیم مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در کلاس های نشاط معنوی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha