• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040100268
  • خبرنگار : 90067

دو هفته مانده به انتخابات

سه چهارم مردم بریتانیا از سوناک ناراضی‌اند

سه چهارم مردم بریتانیا از سوناک ناراضی‌اند

نظرسنجی جدید YouGov امروز جمعه نشان داد که مقبولیت ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، به طوری که سه چهارم رأی دهندگان از عملکرد شغلی او - دو هفته قبل از انتخابات عمومی زودهنگام- ناراضی هستند.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی نشان داد که تنها ۱۹ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی، دیدگاه مطلوبی نسبت به سوناک دارند که به او امتیاز خالص مطلوبیت ۵۶- را می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، سوناک اکنون از محبوبیت کمتری نسبت به نخست وزیر سابق بوریس جانسون برخوردار است که کمترین میزان تایید وی در اوایل ژوئیه ۲۰۲۲، اندکی قبل از استعفای وی ثبت شد.

این نظرسنجی نشان داد که جانسون در آن زمان در بین ۷۲ درصد از رای‌دهندگان بریتانیا محبوبیت نداشت و میزان مطلوبیت خالص او ۵۳- بود. این نظرسنجی گفت که سوناک هنوز به رکورد عدم محبوبیت لیز تراس، نخست وزیر سابق بریتانیا یعنی ۷۰- که در پایان دوره کوتاه نخست وزیری او ثبت شده بود، نرسیده است.

علاوه بر این، بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۰ درصد از بریتانیایی‌ها به سیاست حزب محافظه‌کار حاکم امتیاز مثبت دادند، در حالی که ۷۳ درصد نظر منفی داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، در این نظرسنجی هم‌چنین مشخص شد که حزب کارگر موقعیت‌های بالاتری را در رتبه بندی‌ها به دست آورده است، به طوری که ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان به این حزب در مقابل ۴۹ درصد از رأی دهندگان ناراضی، نظر مثبت داشتند. در همین حال، نظرسنجی نشان داد، رهبر حزب کارگر بریتانیا، کر استارمر، ۳۹ درصد مثبت و ۵۲ درصد نامطلوب دیده می‌شود که به او نمره خالص مطلوبیت منفی ۱۳ می‌دهد.

انتخابات سراسری بریتانیا در ۴ ژوئیه برنامه‌ریزی شده است. رقابت اصلی برای تصدی پست نخست وزیری بین سوناک و استارمر است. این مطالعه در ۱۹ تا ۲۰ ژوئن بین ۲۰۲۷ شهروند بریتانیا انجام شد. اطلاعات مربوط به حاشیه خطا ارائه نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha