• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040100248
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان:

واقعه غدیر می‌تواند محور وحدت در جامعه اسلامی باشد

واقعه غدیر می‌تواند محور وحدت در جامعه اسلامی باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خدمات نظام اسلامی و بخصوص خدمات شهید جمهور، انگیزه‌ای برای حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح خواهد بود.

آیت‌الله مصطفی محامی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، اظهار کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ جامعه اسلامی این است که انسان تلاش کند، میدان درگیری جبهه اسلام و کفر را به داخل جبهه کفر ببرد.

وی ادامه داد: برای تغییر موازنه قدرت بین جبهه اسلام و کفر، یک راه تقویت جبهه اسلام است و طبیعتاً راه دیگر این است که جبهه کفر تضعیف شود و هر کدام از این دو کار انجام شود، موازنه قدرت به نفع جبهه اسلام تغییر پیدا می‌کند.

امام جمعه زاهدان همچنین بیان کرد: واقعه غدیر خم، یک واقعه مهم در تاریخ اسلام است که می‌تواند محور وحدت در جامعه اسلامی باشد. واقعه غدیر مورد اتفاق همه جهان اسلام و مسلمانان است، به‌گونه‌ای که از نزول آیات شریفه، ماجرای سخنرانی پیامبر اکرم (ص) و ماجراهای بعد، همه آن را نقل کرده‌اند و در منابع اهل سنت هم آمده و همه وقایع مورد اتفاق است.

او با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی، گفت: شهید بهشتی در حادثه انفجار مرکز حزب جمهوری اسلامی و به دست منافقان به شهادت رسید که ضربه بزرگی برای انقلاب بود؛ اما امام خمینی (ره) با صلابت راهبری انقلاب را دنبال و کشتی انقلاب را سکان‌داری کرد. این خون‌ها سبب شد تا مردم حق را از باطل بهتر بشناسند.

وی بیان کرد: امیدواریم فعالان حوزه قضایی بتوانند راه شهید بهشتی را به خوبی ادامه دهند چون عدالت یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دارای ابعاد مختلف است که تنها یک بعد آن، عدالت قضایی است و انتظار مردم از دستگاه قضا اجرای عدالت در پرونده‌های خرد و کلان است تا دستگاه قضا را ملجأ و پناهگاه خود بدانند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: اگر مردم به خدمات نظام اسلامی و بخصوص خدمات دولت شهید جمهور توجه داشته باشند، انگیزه‌ای برای حضور پر شور آن‌ها در انتخابات و انتخاب فرد اصلح خواهد بود.

وی افزود: اگر توجه داشته‌ باشیم که حضور پر شور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح چه مقدار در تقویت وحدت ملی، تامین امنیت ملی، بالا بردن قدرت چانه‌زنی نظام اسلامی در گفت‌وگوهای بین‌المللی و حفظ امنیت پایدار موثر است، طبعأ انگیزه‌ای خواهد بود برای مشارکت‌ حداکثری و انتخاب اصلح و اگر بدانیم دشمنان چه مقدار برای ایجاد تردید در دل مردم تلاش می‌کنند، عقل حکم می‌کند انسان برخلاف خواسته دشمن عمل و پای صندوق حضور یابد و انتخاب اصلح داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha